اصفهان؛

کاشان جزو 5 شهر دوستدار کتاب کشور است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: کاشان جزو 5 شهر دوستدار کتاب کشور است که با توجه به توانمندی‌های کاشان، این شهرستان ظرفیت پایتخت کتاب کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانمصطفی جوادی دیشب در پنجمین نشست شورای اداری کاشان با اشاره به‌ ویژه بودن این شهرستان در زمینهٔ کتاب‌خوانی اظهار کرد: برای سومین سالی است که بحث پایتختی کتاب ایران مطرح‌ شده است.

وی از معرفی شهرستان کاشان به‌ عنوان نامزد پایتختی کتاب در طی این سه سال به دلیل داشتن ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و ادبی خبر داد و افزود: کاشان در سال اول از میان 66 شهر و سال دوم از میان 100 شهر جزو ده شهر برتر کشور در این زمینه بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با اشاره به تشکیل شورای دوستداران دوستان کتاب، تصریح کرد: کاشان جزو 5 شهر دوستدار کتاب کشور است و با توجه به توانمندی‌های کاشان، این شهرستان ظرفیت پایتخت کتاب کشور را دارد.

وی اضافه کرد: مدیران شهرستان کاشان در قالب دوره‌های آموزشی فرصت مطالعاتی مدیران با عنوان یکشنبه‌های طلائی که هر هفته یکشنبه در کاشان برگزار می‌شود نیم ساعت از زمان این دوره هر هفته به بحث کتاب‌خوانی مدیران اختصاص داده‌ شده است.

جوادی با بیان اینکه شهرستان کاشان می‌تواند به‌ عنوان الگو در سطح وزارت مطرح شود، ادامه داد: طرح «صبحگاه کتاب» طرحی منحصر به‌ فرد‌ است که با استقبال خوب در مدارس کاشان در حال اجرا است و برخی استان‌ها نیز با الگوبرداری از کاشان طرح را اجرا می‌کنند.

وی ضمن تأکید بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه گفت: مسؤولان صاحب کتاب در صورت تمایل می‌توانند با حضور در مدارس کتاب خود را به دانش‌آموزان معرفی کنند.

این مسوؤل با اشاره به گسترش شبکه‌های مجازی در جامعه افزود: با توجه به قدمت و ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی کشورمان در این راستا نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: 12 سال در کاشان نمایشگاه سراسری کتاب برگزار نشده است که با توجه به اقدام و پیگیری‌های انجام‌شده تا پایان امسال نمایشگاه سراسری کتاب در این شهرستان برگزار می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار