مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: سه هزار هکتار از وسعت 25 هزار هکتاری تبریز، فضای سبز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسن زاده در سلسله نشست های گفتمان آب در شهرداری تبریز افزود: بر اساس آخرین تحقیقات و یافته های علمی، به ازای هر هکتار توسعه فضای سبز، نیازمند شش تا هفت دهم لیتر در ثانیه، آب نیاز داریم.

وی از کاهش 200 هزار مترمربعی وسعت چمن کاری در سطح شهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نیاز چمن به آبیاری زیاد، رویکرد سازمان پارک های تبریز کاهش سطح چمن کاری است.

حسن زاده افزود: مصرف آب فضای سبز تبریز با توجه به میزان بارش، بین 5 تا 7 میلیون مترمکعب است که این حجم، توسط 60 حلقه چاه و تعدای از قنات های شهر تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه از بابت زیرساخت های آب شهری با مشکلاتی مواجه هستیم گفت: باید به مرور و با سرمایه گذاری های لازم و ایجاد سیستم های به روز، این مشکلات را حل کنیم.

به گفته مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز در روند فعلی، آبرسانی فضای سبز، با تخلیه مستقیم آب از چاه صورت می گیرد و البته در برخی از پارک ها و فضاهای سبز با مدیریت منابع آبی به صورت آبیاری نوین (سپتیک) است.

حسن زاده تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف ایده آل مدیریت آب، چاره ای جز مدیریت آب به صورت آبیاری نوین و ایجاد ساختارهای جدید در شبکه آب خام شهری نداریم.

وی با بیان اینکه سیاست سازمان پارک ها، حذف روش های سنتی آبیاری و حرکت به سمت فناوری های آبیاری است، افزود: در صورت تقویت منابع آبی، پروژه ایجاد آبیاری قطره ای در فضای سبز تفرجگاه آرپا دره سی نیز اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار