وضعیت مناسب نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه آزاد/ توسعه کیفی؛ مهمترین اولویت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نسبت به اعضای عضو هیئت علمی به دانشجویان در برنامه ششم یک به 37 بوده که این نسبت در برنامه هفتم یک به 27 کاهش می یابد.

وضعیت مناسب نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه آزاد/ ارجحیت توسعه کیفی و کمی دانشگاه آزاد اسلامی
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه اولین همایش مدیران حقوقی این دانشگاهی در جمع خبرنگاران با اشاره به رشته محل‌های تعریف نشده به وسیله وزارت علوم اظهار داشت: رشته‌های محل‌های تایید شده به وسیله وزارت علوم بیشتر جنبه حقوق داشته و این مسئله به حوزه آموزش دانشگاه مربوط نمی‌شود

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش تبیین مسائل شورای حقوقی دانشگاه برای مدیران حقوقی بوده تا آنها با آشنایی کامل با مسائل حقوقی در حوزه‌های مختلف از حق دانشگاه دفاع کنند.

میرزاده با بیان اینکه مسائل آموزشی پژوهشی فناوری و عمرانی مورد جز مسئله حقوقی نداریم افزود: مشکل اصلی در مسئله حقوقی مربوط به ساز و کارها و مبنای قوانین و مسائل حقوقی باید تنظیم شود.

وی ادامه داد: برای دفاع از حقوق دانشگاه و مردم این همایش برگزار شده تا راهکارهای حقوقی با ایجاد شورای راهبردی در کمیسیون‌های مختلف بررسی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی برای دفاع از حقوق خود و رسیدگی به برخی از شکایات در حوزه حقوقی را در این دانشگاه تاسیس کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه قضایی و حقوقی پرونده‌هایی داریم که برخی از افراد حقیقی و حقوقی نسبت به دانشگاه شکایتی داشته و یا دانشگاه آزاد به خاطر برخی از مسائل مثال زمین‌خواری از این افراد در دادگاه‌های شکایت کرده است.

میرزاده ادامه داد:‌ این همایش جنبه آموزش مسائل حقوقی داشته و انتظار دارم که رسانه‌ها اشتباهی برداشت نکنند.

وی تاکید کرد: من انتظار دارم بر طبق قانون همه اختلاف‌نظرها و برداشت‌های آموزشی بررسی شود و بر طبق قانون مسائل دانشگاه حل شود.

وی تصریح کرد: 76 هزار هیات علمی در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی فعال بوده که 34 هزار نفر از این افراد به صورت تمام وقت و مابقی به صورت نیمه وقت در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به  فعالیت هستند.

میرزاده ادامه داد: هر یک از اعضای هیئت علمی برای 48 دانشجو  وجود دارد که این تعداد برای دانشجویان دولتی یک به 64 است.

میرزاده ادامه داد: در برنامه ششم توسعه سعی می‌شود نسبت به اعضای هیئت علمی به دانشجو یک به 37 و در برنامه هفتم توسعه یک به 27 کاهش یابد.

وی ابراز داشت: دوره‌های تکمیلی و دکتری در این دانشگاه بر اساس استاندارد کشور بوده و ما سعی می‌کنیم که شاخص‌های کیفی را بهبود ببخشیم.

وی تصریح کرد: 11 هزار نفر از مربی به استادیاری ارتقا یافته و در جهت اصلاح هرم علمی هیئت علمی فارغ‌التحصیلات دکترای جدید را جذب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: 60 درصد از افراد از مقام استادیاری ارتقا یافته و چهل درصد دیگر این افراد از رتبه مربی به استادیاری ترفیع یافتند.

میرزاده ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسعه کیفی و کمی ارجحیت دارد و ایجاد دفاتر حقوقی دانشگاه در جهت اصلاح قانون بوده و بر همین اساس از میان 114 هزار متقاضی تحصیل در دوره دکتری حدود 10 هزار نفر از آنها را جذب کرده‌ایم.

وی ابراز داشت: نسبت استاد یک عضو هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه آزاد یک به 2.6 است که این نسبت در وضعیت بهتری نسبت به سایر دانشجویان کشور دارد.

وی گفت: مسائل دانشگاه و وضعیت آموزشی در حد استاندارد است و نسبت استاد به دانشجو یک به هشت و در واحدهایی از دانشگاه یک به چهار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار