در6 ماه اول سال جاری یک میلیون و پنج هزار و 72 نفر ساعت در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای استان سمنان آموزش دیده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرکل فنی وحرفه ای استان سمنان گفت : از این تعداد هشت هزار و 584 نفر در بخش دولتی و 2 هزار و 350 نفر در بخش خصوصی با مشارکت 93 کارگاه ثابت شهری، 60 کارگاه همجوار شهری، 69 کارگاه همجوار روستایی، 39 کارگاه ضمن کار صنایع ، 14 کارگاه اصناف، 23 کارگاه در دانشگاه ، 24 کارگاه در پادگان و 74 کارگاه خصوصی فعال آموزش دیدند.
ابراهیم محمودی در پاسخ این سووال که چه تعداد از افراد آموزش دیده مراکز این اداره جذب بازار کار می شوند، افزود : ما سعی داریم بیشتر آموزشهای این اداره کل مربوط به بازار کار باشد تا افراد مشغول به کار شوند.
وی اظهار داشت : در ارزشیابی عمومی و اختصاصی انجام شده در استان، این اداره کل به لحاظ عملکرد رتبه سوم را بین دستگاه های اجرایی استان به خود اختصاص داده است.
محمودی خاطرنشان کرد : دغدغه اداره کل فنی حرفه ای استان سمنان شکل گیری کارگاه آموزش دانشجویان در حال تحصیل و دانش آموخته است که برای آموزش آن ها تدابیری نیز اندیشیده شده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان این که طرح کارورزی دانش آموختگان در مراکز فنی حرفه ای موجب افزایش مهارت می شود، تصریح کرد: دانشجویان همراه با تحصیل با کسب آموزشهای مربوط ،آسانتر جذب بازار کار می شوند.
ابراهیم محمودی آموزرش نیاز با بازار کار را از جمله راهبرد این اداره کل در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل برشمرد و گفت : این اداره کل با نیاز سنجی بازار کار در حوزه های مختلف، کلاس های آموزشی برگزار می کند.
در استان سمنان 18 مرکز فنی حرفه ای با 93 کارگاه آموزشی دولتی ثابت و 110 نیروی رسمی، 106 نیروی پیمانی، 51 نیروی قراردادی و 27 نیروی حق التدریس فعالیت دارند.
29 مرکز فنی و حرفه و بیش از 230 کارگاه و 103 آموزشگاه آزاد در این استان فعالیت دارد.
انتهای پیام/ م

برچسب ها: آموزش ، فنی ، وحرفه ای ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.