پرونده اطلاعاتی ۲ هزار و ۵۴۹ شهید استان سمنان تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دبیر ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از 212 هزار و 200 برگ اسناد از شهیدان استان سمنان جمع‌آوری‌شده است عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم کنگره شهدای استان سمنان، جمع‌آوری و ثبت خاطرات درباره شهدای این استان است.
سرهنگ عبدالرحیم فریدون افزود: در این راستا نیز تاکنون کنگره شهدای استان سمنان بیش از هزار و 297 خاطره از شهدای این استان را ثبت و جمع‌آوری کرده است و این مهم یکی از افتخارات این استان به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه وب‌سایت این ستاد نیز باهدف معرفی شهدای این استان راه‌اندازی شده است گفت: تاکنون اطلاعات 2 هزار و 451 شهید استان سمنان در این وب‌سایت به ثبت رسیده است.
فریدون با اشاره به اینکه 242 هزار و 650 مصاحبه پیاده شده از شهدای استان سمنان در خزانه اطلاعات شهدای این استان وجود دارد عنوان کرد: درمجموع 152 اثر نیز از شهدای استان سمنان جمع‌آوری‌شده و در حال نگهداری است.
دبیر ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان با اشاره به اینکه کنگره شهدای استان سمنان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی شهدا را جمع‌آوری کرده است تصریح کرد: شیوه جمع‌آوری اسناد و آثار درباره شهدا در استان سمنان، به الگویی برای دیگر استان‌ها بدل شده است.
وی با اشاره به اینکه آثار مربوط با شهدای استان سمنان پس از جمع‌آوری، دسته‌بندی‌شده و به‌صورت ویژه نگهداری می‌شوند تصریح کرد: پس از افتتاح پارک موزه دفاع مقدس نیز این آثار به این پارک موزه برای نگهداری منتقل خواهند شد.
انتهای پیام/ م

برچسب ها: آثار ، 2500شهید ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.