همدان؛

چهار هزار ميليارد ريال به گندمکاران همدان پرداخت شد

معاون اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار همدان گفت: 60 درصد پول گندم کشاورزان و گندمکاران همدان معادل چهار هزار ميليارد ريال پرداخت شده است.

چهار هزار ميليارد ريال به گندمکاران همدان پرداخت شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا قياسي در کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان همدان با بيان اينکه همه ی موجودی گندم استان همدان 6 هزار و 790 ميليارد ريال تومان ارزش داشته است افزود: دو هزار و 790 ميليارد ريال از پول گندم کشاورزان هنوز باقي مانده و پرداخت نشده است.

وي با بيان اينکه امسال 680 هزار تن گندم در استان همدان توليد شده که تاکنون 530 هزار تن خريداري شده است افزود: کشاورزي از مهمترين ارکان توسعه اقتصادي در استان همدان است.

معاون استانداري همدان با بيان اينکه روستاها مهمترين بخش هاي توسعه اقتصادي استان هستند تصريح کرد: نرخ شهرنشيني در کشور 71 درصد و روستانشيني 29 درصد بوده ولي ميزان روستانشيني در همدان 49 درصد و ميزان شهرنشيني 51 درصد است.

وي افزود: بايد حمايت و اشتغالزايي را به روستاها سوق داد چرا که بخش قابل توجهي از جمعيت استان همدان در روستاها قرار داشته و بايد اين جمعيت را در روستاها نگاه داشت و اين امر با اشتغالزايي و حمايت از روستاييان ممکن است.

قياسي ادامه داد: نرخ مشارکت در استان همدان يک درصد از ميانگين کشوري بالاتر رفته و نرخ بيکاري 8.5 درصدي همدان نيز دو درصد از ميانگين کشوري پايين تر است.

وي با بيان اينکه ستاد تسهيل در استان همدان براي رفع مشکلات واحدهاي توليدي 90 جلسه کارگروهي برگزار کرده است افزود: در اين جلسات 705 مصوبه تاييد شده تاکنون 213 مصوبه اجرايي شده است و 264 مصوبه در حال پيگيري بوده، 25 مصوبه امکان اجرا نداشته و 110 طرح نيز با عدم پيگيري مراجعه کننده مواجه بوده است.

معاون سازمان صنعت و معدن و تجارت همدان نيز گفت: يک هزار و 200 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليدي به واحدهاي توليدي کشاورزي و صنعتي در همدان پرداخت شده است.

مرتضي احمدي افزود: هزار و 704 واحد توليدي براي دريافت تسهيلات در سايت بهين ياب ثبت نام کردند که از اين تعداد 925 واحد در کارگروه استاني مطرح شده و به 219 واحد نيز تسهيلات پرداخت شده است.

انتهای پیام/ک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.