اصفهان؛

تعطیلی سه واحد متخلف تهیه و تولید مواد غذایی در کاشان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تعطیلی سه واحد متخلف تهیه و تولید مواد غذایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکترحمید رضا بنفشه عصر دیروز به مناسبت 16 اکتبر روز بزرگداشت جهانی غذا در نشست با خبرنگاران اظهارکرد: این واحدهای متخلف به علت آلودگی میکروبی، تولید محصول بدون مجوز و جعل پروانه ساخت تعطیل شدند.
وی افزود: این سه واحد که در زمینه تولید مواد غذایی و نوشیدنی فعالیت داشتند، با حکم مراجع قضایی پلمب شدند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره قاچاق دارو و کالا از رسانه ها خواست نسبت به معرفی «برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت» اقلام خوراکی، آرایشی و بهداشتی خارجی به مردم، دانشگاه علوم پزشکی را یاری کنند.
وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا با عنوان «آب و هوا درحال تغییر است،کشاورزی وغذا نیز باید تغییر کند»، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف قند، نمک و چربی، نشانگرهای رنگی تغذیه ای، برجسب اصالت، مبارزه با قاچاق کالا، ترویج و معرفی نشان ایمنی وسلامت برای واحدهای تولیدی پنج راه کار اساسی اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقا سلامت است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: مردم می توانند با خراشیدن لایه پوشاننده و ارسال شناسه 16 رقمی اصالت برروی کالاها به شماره 20008822 پیامک کنند و از اصالت آن کالا با اطلاع شوند.
به گفته وی مردم هم چنین می توانند با مراجعه سایت www.ttac.ir و وارد کردن شناسه 16 رقمی اصالت از تقلبی یا غیرتقلبی بودن کالاها آگاه شوند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بخشی دیگری ازسخنانش به تشریح فعالیت های شش ماه نخست امسال پرداخت وگفت: در این مدت از 152 واحدهای تولیدی در منطقه کاشان بازرسی شد که سه واحد فک پلمب و 5 واحد نیز به علت تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گفته وی درشش ماه گذشته همچنین پنج پروانه بهره برداری، 12 پروانه مسئول فنی، پنج شناسه نظارت کارگاهی و 37 گواهی بهداشتی برای واحدهای تولید کننده موادغذایی و بهداشتی در منطقه کاشان صادر شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.