همایش فرهنگی‌ورزشی دوچرخه‌سواری دانش‌آموزان دبیرستان معلم شهید سید فرهاد متولی به مناسبت هفته بهداشت روان اجرامی‌شود.

مدیر دبیرستان معلم شهید سیدفرهادمتولی، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این همایش با حضور 50 نفر از دانش‌آموزان دوره اول ساعت  عصر امروز پنج‌شنبه 29 مهر در ششمین روز از هفته بهداشت روان که با شعار« سلامت روان، هوش عاطفی و مشارکت جمعی» نامگذاری شده‌است اجرا می‌شود.

علی مکاریان،با اشاره به‌اینکه رکابزنی دانش‌آموزان از بوستان شقایق نوش‌آباد تا گلزار شهدای این شهر واقع در بقعه امامزاده محمد(ع) افزود:دانش‌آموزان در پایان مسیر در گلزار شهدا بویژه بر سر تربت معلم شهید سیدفرهادمتولی حضور پیدامی‌کنند و ضمن تقدیر از نفرات برتر و اهدای حوایز به آنها یک عصرانه فرهنگی‌ ورزشی را در قالب برنامه‌های مذهبی پشت‌سر می‌گذارند.

وی، برگزاری همایش فرهنگی‌ورزشی دوچرخه‌سواری دانش‌آموزان دبیرستان معلم شهید سیدفرهادمتولی را در سه مرحله برای تمامی دانش‌آموزان مدرسه یادآورشد و گفت: دوره دوم این همایش در هفته تربیت بدنی( ۲۶ مهر تا دوم آبان) و دوره سوم آن هفته بسیج درآذرماه برگزار می‌شود.

به‌گفته‌وی، اجرای برنامه‌های کاربردی و عملیاتی فرهنگی مذهبی با محوریت شعائر اسلامی، ارزشی و دفاع مقدس اولویت و سیاست‌گذاری اصلی برنامه‌های کادر اداری و مدیریتی دبیرستان معلم شهید سیدفرهاد متولی با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ و موضوعات این عرصه خطیر است.

مدیر دبیرستان معلم شهید سیدفرهادمتولی،باتاکید بر وضعیت فعلی جامعه در رویارویی با انواع تهاجمات فرهنگی از طریق ابزار پرمخاطب، موثر و فریبنده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گفت:آنچه که در این عرصه پرهیاهو می‌تواند بر همه افکار دسیسه‌گر و اغفال‌گر دشمن برای نسل جوان مقابله کند و توطئه‌های آنها را خنثی و نقشه‌هایشان را نقش بر آب کند ترویج فرهنگ ایثار،جهاد، شهادت و مقاومت و نهادینه‌سازی معارف ناب دینی و اسلامی است.

مکاریان،اظهارداشت: آشنایی دانش‌آموزان مدرسه شهید متولی با شخصیت اخلاقی و سیره رفتاری این شهیدی که دبیرستان به نامش متبرک و نامگذاری شده‌است از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی به ‌طور قطع و یقین می‌تواند تاثیر سازنده و هدایتگری در اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی آنها داشته‌باشد.

وی، در ادامه با تشریح کاملی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی، ورزشی و مذهبی این مدرسه بویژه بسیج پوینده آن گفت:آشنایی دانش‌آموزان این مدرسه در مناسبت‌های مختلف با مشاغل گوناگون و وظایف آنها که به آن نامگذاری شده است و حضور در آن اماکن نظیر سازمان آتش‌نشانی،پلیس و نیروی انتظامی، مراکز بیمارستانی و سایر مشاغل یکی از این اقدامات است.

به‌گفته‌وی،چاپ و انتشار برگزیده‌ای از مطالب کتاب «مروری بر مجموعه‌ای از رفتارهای پسندیده اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی» نوشته خلیل همتی و توزیع آن بیندانش‌آموزان از دیگر اقدامات فرهنگی تربیتی مدرسه است تا آنها ضمن مطالعه و بیان خلاصه مطالب در برنامه صبحگاهی آنرا به دو شکل مثبت و منفی برای همکلاسی‌های خود در قالب نمایش اجرا و فرهنگ‌سازی کنند.

مکاریان، تاثیر زبان هنر و سازندگی مباحث اخلاقی و تربیتی از طریق این حوزه را برای نسل کودک،نوجوان و جوان تاکیدکرد و گفت:همیشه تاثیرگذاری پیام‌های غیرمستقیم اخلاقی بویژه با زبان هنر بر مخاطب مضاعف و کارسازتر است.

وی در پایان، تصریح‌کرد:برگزاری نخستین یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز، دیدار هفتگی با خانواده شهدا ، شرکت در محافلمذهبی، نمازهای جمعه و جماعت، جلسات قرائت قرآن، برپایی جلسه قرائت قرآن در منزل دانش آموزان، برپایی نشست‌های دینی و مذهبی، اردوهای علمی تفریحی و زیارتی، بازدید از مراکز علمی، تفریحی، تاریخی و سیاحتی، فعالیت وبلاگ مدرسه شهید متولی نیز با تولید محتوای فرهنگی مذهبی،گفتمان های هفتگی خانواده و مشاوره با حضور کارشناسان مذهبی و روانشناس از جمله‌برنامه‌های مستمر مدرسه شهید متولی در طول سال تحصیلی و ایام تابستان است.

به‌گفته‌وی،بسیج پوینده مدرسه معلم شهید سید فرهاد متولی شهر نوش آباد نیز تاکنون با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، مذهبی و ورزشی متعدد رتبه برتر شهرستان آران و بیدگل و استان اصفهان را کسب کرده است.



انتهای پیام/م 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار