رشد نرخ جمعیت آوارگان خاورمیانه در 10 سال گذشته/23 میلیون آواره در یمن، سوریه و عراق

تشدید درگیری‌ها در کشورهای خاورمیانه از سال 2005 تاکنون موجب آواره شدن 23 میلیون نفر در منطقه شده است.

رشد نرخ جمعیت آوارگان خاورمیانه در 10 سال گذشته/23 میلیون آواره در یمن، سوریه و عراقبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پیوریسرچ سنتر؛ تشدید درگیری‌ها در کشورهای خاورمیانه از سال 2005 تاکنون موجب آواره شدن میلیون ها نفر در منطقه شده است.

بین سالهای 2005 تا 2015 حجم آوارگان در خاورمیانه با رشد چهار برابری از 5 میلیون نفر به 23 میلیون آواره افزایش یافته است. این رشد ناشی از تشدید درگیریها در کشورهای سوریه، عراق و یمن است. سوریه به 7 میلیون و 100 هزار آواره بالاترین آمار پناهجویان را داشته است. 92 درصد آنها به خاطر شعله‌ور شدن آتش جنگ داخلی مجبور به ترک این کشور به سوی مرزها شده اند. عراق در جایگاه دوم بالاترین نرخ آوارگان جنگی قرار دارد. فعالیت گروه تروریستی داعش در بخشهایی از مرزهای داخلی عراق موجب آوارگی 4 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت این کشور شده است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: کشور اردن بالاترین آمار پناهجویان و آوارگان جنگی را در خود جای داده است. در حال حاضر 2 میلیون و 900 هزار پناهجو که عمده آنها از سوریه و فلسطین هستند در این کشور زندگی می کنند. کشور لبنان نیز با پذیرش یک میلیون و 500 هزار مهاجر در جایگاه دوم قرار دارد.

دو کشور ترکیه و یمن نیز تا پایان سال 2015 حدود 2 میلیون و 900 هزار پناهجو را جابجا کرده اند. البته بیشتر پناهجویان ترکیه را اتباع سوری تشیکل می دادند.

امروزه از هر 10 شهروند عراقی و یمنی، یک نفر آواره هستند. آنها حتی در کشورهای مقصد نیز شرایط ایده‌آل زندگی را ندارند. در یمن نیز بسیاری از آوارگان را اتباع کشور سومالی تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار