به مناسبت روز جهانی غذا، از 51 واحد برتر تولید مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی و محصولات کشاورزی و دامی تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم با بیان اینکه توجه به سلامت محصولات غذایی، یکی از ابعاد مهم کیفیت در تولید صنایع غذایی به شمار می رود، گفت: ارتقای کیفیت رمز بقا در بازار است، چراکه همگام با افزایش و سطح آگاهی مردم، توجه آنان نسبت به کیفیت و سلامت مواد غذایی افزایش یافته است.

دکتر محمدرضا صابری با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا مبنی بر " ارتقای سلامت و اصلاح الگوی تغذیه" افزود: ایران یکی از کشورها در منطقه است که به لحاظ تجهیزات و تامین مواد غذایی و امنیت غذایی از جایگاه ویژه ای در منطقه برخوردار است.

وی با بیان اینکه غذا نقش موثري در سلامت انسان در دوره هاي کوتاه، ميان و بلند مدت دارد، اظهار داشت:‌ کنترل آلودگي هاي ميکروبي از فوريتهاي کوتاه مدت حوزه غذاست و کنترل فلزات سنگين و باقي مانده سموم و همچنين عواملي که در بروز کوتاهي قد، تغيير خلقيات، بهره هوشي، ابتلا به بيماريهاي مزمن به ويژه بيماريهاي قلبي و عروقي و سرطان نقش دارند از برنامه هاي ميان مدت و بلند مدتي است که بر اساس هدف گذاري دنبال مي شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید براینکه تقريبا همه مواد غذايي توليد شده در استان خراسان رضوي داراي فهرست ارزش غذايي مانند ميزان کالري، نمک و شکر هستند، افزود: اين حق هر شهروندي است که نسبت به ارزش غذايي مواد خريداري شده اطلاعات لازم را داشته باشد.

صابری یاداور شد: بازرسان دانشگاه علوم پزشکي بر فرآيند توليد کيفي مواد غذايي در کارخانه ها و واحدهاي توليدي نظارت دارند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه این مراسم با هدف ارتقاء ایمنی وسلامت جامعه و همچنین ایجاد فضای هم اندیشی و تعامل با تولیدکنندگان فراورده های خوراکی، آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی و محصولات کشاورزی و دامی برگزار شده است، گفت:خراسان رضوی قطب صنعت غذایی کشور است و در تولید مواد خوراکی و آشامیدنی جایگاه ویژه ای دارد به نحوی که در تولید برخی محصولات بیشترین سهم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برای بالغ بر 1000 واحد تولیدی در سطح استان حدود 6000 پروانه ساخت و شناسه بهداشتی محصولات توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه صادر شده است که علاوه بر تامین نیازهای استان در سراسر کشور توزیع و به سایر کشورها نیز صادرات در خور توجه دارد.

در پایان این مراسم از 35 واحد برتر مواد غذایی و بهداشتی، 10 واحد برتر دامپزشکی و 6 واحد کشاورزی که شاخص های کیفیت را رعایت کرده اند با اهدای لوح و جوایز قدردانی شد.

انتهای پیام/ ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.