مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای تابستان امسال تاکنون 40هکتار از حریم و بستر رودخانه ارداک رفع تصرف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدحسین جعفری در نشست خبری مشترک نمایندگان تشکل های محیط زیست گفت :سد ارداک در ارتفاعات هزار مسجد سالانه بیشتر از 30میلیون مترمکعب نیاز آبی دشت مشهد را تامین خواهد کرد.

جعفری افزود:عملیات پاکسازی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه منتهی به سد ارداک باتوجه به مشکلاتی که در کمیّت و کیفیّت آب ورودی به سد ایجاد نموده است نباید متوقف و یا با تأخیر اجرا شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با قدردانی از سازمان مردم نهاد استان در پیگیری اجرای قوانین حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی تصریح کرد:استان خراسان رضوی در خصوص مدیریت منابع آب دارای شرایط ویژه ای است که حساسیت و دشواری اجرای برنامه ها را تحت تاثیر قرار میدهد.

رییس شبکه سازمان های مردم نهاد خراسان رضوی نیز اظهار کرد:باتوجه به خشکسالی های اخیر و وضعیت ممنوعه بحرانی حوضه آبریز دشت مشهد،نگرانی هایی در اذهان عمومی و اعضای سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه آب و محیط زیست ایجاد شده است که باید با آزاد سازی بسترشریان های اصلی تغدیه کننده آب های سطحی و زیرزمینی این شهرستان،ازجمله رودخانه ارداک،کشف رود و....،این نگرانی ها برای سال آبی جدید مرتفع شود.

حمیدطراوتی با تاکید بر تسریع عملیات انسداد چاه های غیرمجاز و جلوگیری از اضافه برداشت در این چاه ها حفظ کمیت و کیفیت آب ورودی به سد ارداک که تامین کننده بخشی از آب شهر مشهد خواهد بود را خواستار شد.

انتهای پیام// ز م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.