استاندار اردبیل در اولین روز از سفر خود به جمهوری آذربایجان با استاندار استان صنعتی سومقایت دیدار و دو طرف بر سرمایه گذاری های مشترک و تبادل دانش فنی توافق کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ استاندار سومقایت در این نشست با خیر مقدم به دکتر خدابخش و هیات همراه از اردبیل و اردبیلی ها به عنوان عزیزترین ها یاد کرد و پیشینه تاریخی اردبیل را شایسته تقدیر دانست.

استاندار سومقایت در معرفی سومقایت از آن به شهری که با صنعت مشهور است یاد کرده که هم اکنون در روند توسعه در حال نوسازی کارخانه های قدیمی است.

وی همچنین از سرمایه گذاران اردبیلی دعوت کرد در این استان سرمایه گذاری کنند.

استاندار اردبیل هم در این نشست با قدردانی از استاندار سومقایت بخاطر دعوت و میهمان نوازی گفت: سال 1991 سفری به سومقایت داشتم اما الان بعد از 25 سال شاهد هستیم کارهایی خوبی انجام شده و این منطقه متحول شده است.

مجید خدابخش که در روز ملی استقلال جمهوری آذربایجان از سومقایت دیدار می کرد این روز را به مردم و مسوولان آذربایجان تبریک گفت.

وی همچنین با اشاره به پنج دیدار روسای دو کشور در سه سال گذشته آن را نشانه روابط سیاسی خوب دانست و اظهار امیدواری کرد روابط اقتصادی و مبادلات بازرگانی نیز بر همان اساس توسعه یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به مرز 350 کیلومتری ایران با جمهوری آذربایجان ، آن را فرصتی برای توسعه روابط و همکاری ها اقتصادی دانست.

خدابخش با نام بردن از دشت زرخیز مغان از آن به عنوان ظرفیتی باارزش یاد کرد که می تواند موضوع سرمایه گذاری های مشترک برای تامین اقلام غذایی آذربایجان باشد.

در ادامه این نشست حسین پیرموذن ، رییس اتاق بازرگانی اردبیل و عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران هم با اظهار خرسندی از دعوت و میهمان نوازی استاندار سومقایت ، به توان فنی و صنعتی استان اردبیل در تامین نیازهای کارخانه های سومقایت اشاره کرد و گفت: اردبیل در طراحی خط تولید و ساخت ماشین آلات کارخانه های مواد غذایی دارای ظرفیت و تجربه خوبی است و می تواند در نوسازی کارخانه ها سومقایت نقش ایفا کند.

وی مشکلات بانکی و عدم شناخت صنعتگران سومقایت از توان صنعتی استان اردبیل را عامل عدم همکاری دانست و اظهار امیدواری کرد استاندار سومقایت به همراه هیاتی اقتصادی و صنعتی به استان اردبیل سفر کرده و از نزدیک با توان این منطقه آشنا شوند.

همچنین در این نشست استاندار سومقایت با درخواست سرمایه گذاری یکی از فعالان اقتصادی استان در زمینه تولید آب معدنی در سومقایت موافقت کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.