نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به آسیب های تهدید کننده جامعه از سوی فضای مجازی گفت: جامعه باید نسبت به آسیب های فضای مجازی آگاه شودو منشاء همه بدی ها و دعواها جهل و هوای نفس است .

آسیب های اجتماعی فضای مجازی برای مردم بیان شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، آیت الله سید یحیی جعفری امروزدر دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: مهم است در شرایط کنونی جامعه بتوانیم افراد را آنچنان آگاه کنیم که در مقابل افکار غلط و فضای مجازی ضعف نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد : امروز برخی از افراد به گونه ای گرفتار فضای مجازی می شوند که همه چیز را رها می کنند و حتی برخی احترام به والدین را هم فراموش کرده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عده ای به دنبال مخدوش کردن وحدت میان مردم هستند گفت: در صورت بروز اختلاف بین مردم باید با بیان شیرین با هم صحبت و اختلافات را برطرف کنیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز عده ای به دنبال این هستند که وحدت جامعه را مخدوش
کنند اظهار کرد: این افراد یا از روی دشمنی کار انجام می دهند و یا اینکه به علت نداشتن بصیرت و بینش درست، مرتکب چنین اعمالی می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب روی بصیرت تاکید دارند، نشان دهنده این است که بصیرت منشاء همه خیرهاست.

وی افزود : در روزگار فعلی باید کارهای مذهبی و دینی را در سایه وحدت، انسجام، خردمندی، تعقل و تدبر پیش ببریم.

آیت الله جعفری با اشاره به اهمیت هر چه بیشتر مساجد در جامعه امروزی خاطر نشان کرد: دلایل زیادی بر اهمیت مساجد موجود است و مساجد مکانی برای آشنا شدن مردم با دین و مکتب الهی است.

وی تصریح کرد : مسجد تنها مکان ارشاد و هدایت است و ما باید کاری کنیم که مساجد رونق بیشتری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه اگر برخوردی مناسبی در مساجد صورت نگیرد ممکن است افراد به دین بدبین شوند گفت: نباید در مساجد فقط به شکایات و احکام بپردازیم.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: باید جمعیت مساجد زیاد شود و مسائل و احکام الهی، اخلاقی، سیاسی و عملی در این مکان مطرح شود.

وی با اشاره به قداست مساجد تصریح کرد: باید حرمت مسجد حفظ شود و خدایی ناکرده به گونه ای عمل نشود به امام جماعت مسجد جسارت شود.

وی گفت : مسئول اصلی مسجد، امام جماعت است و اگر وی برای اجرای یک برنامه اجازه نداد باید همراهی کنیم تا مرتکب فعل حرام نشویم.


آیت الله جعفری به بحث حجاب اشاره کرد و افزود: بدحجابی و بی حجابی که امروز در جامعه دیده می شود ناشی از همان کشف حجاب رضاخانی است.

وی خاطرنشان کرد: جنایاتی که رضاشاه در ایران انجام داد در تاریخ کم نظیر است و کشف حجاب نیز یکی از جنایات این فرد بود.

وی تصریح کرد : امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، مردم ما بینا و بصیر هستند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.