سعادت داشته باشم در تیم ملی می مانم

ناظم الشریعه:خدا به اعضای تیم ملی فوتسال عزت داد/کشاورز و طاهری سرمایه فوتسال ایران هستند

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: کادرفنی تیم ملی فوتسال با کمال صداقت کار کرد و برای ادامه ی همکاری با رییس فدراسیون فوتبال باید جمع بندی برسیم.

ناظم الشریعه: کادرفنی نقش مهمی در آرامش تیم ملی فوتسال ایفا کردبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ناظم‌الشریعه در نشست خبری صبح امروز خود درباره کسب رتبه سومی تیم ملی فوتسال در مسابقات جهانی کلمبیاف بیان کرد: در ابتدا باید ایام سوگواری ابا عبدالله (ع) را تسلیت بگویم. از طرفی کسب این مقام را به تمام مردم و اهالی فوتسال تبریک می گویم. افراد زیادی برای تیم ملی فوتسال زحمت کشیدند. رسیدن به جایگاه سوم سخت بود و خدا به ما عزت داد. با این حال اگر برنامه ریزی منظمی داشته باشیم می توانیم این عنوان را تکرار و در سطح جهان آقایی کنیم.

وی افزود: طبق اعلام کی روش، جزئیات نقش مهمی در پیشرفت یک تیم دارد. اما در ایران به این مسئله توجه نمی شود. با رسیدگی به جزئیات می توان دیدگاه مردم را تغییر داد.
 
ناظم الشریعه درمورد کم توجهی به فوتسال، تصریح کرد:  همه می دانند که در ایران توجه ویژه ای به فوتسال نمی شود. با این وجود سعی کردیم دیدگاه مردم  نسبت به این رشته را با رسیدن به جایگاه سوم جهان تغییر دهیم. پس از قهرمانی در آسیا گفتم که موتور تیم ملی فوتسال روشن شده و امیدوارم هر فردی در ادامه روی نیمکت تیم ملی می نشیند، بتواند این راه را ادامه بدهد.  همه باید برای حفظ جایگاه کنونی از تیم ملی حمایت کنند. با ایمان به تیم ملی فوتسال سعی کردیم حواشی را دور کنیم. کادرفنی مجوب تیم ملی فوتسال نقش مهمی در آرامش بازیکنان ایفا کرد. خدا پاداش ما برای کم کردن مشکلات را داد.

وی در مورد فشارهایی که پس از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی حس کرده، گفت: هر کاری فشار خاص خود را دارد اما زمانی که به عنوان نماینده 80 میلیون ایرانی روی نیمکت می نشینی،  کار سخت تر می شود.  سعی کردیم آرامش را به تیم ملی تزریق کنیم و خونسرد باشیم.در ابتدا به دنبال حاکم کردن مسائل روانی در تیم و سپس اجرای برنامه های تاکتیکی بودیم.
 
سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد نقاظ ضعف تیم ملی توضیح داد: هرچند در زمان پیروزی نقاط ضعف محو می شود اما نمی توانیم خود را فریب بدهیم. سعی داشتیم ضعف در کارهای دفاعی را با برنامه های تهاجمی از بین ببریم. در فوتسال حرفی است که می گوید تیمی که گل می‌زند برنده نیست بلکه تیمی که گل نمی خورد برنده است. 

وی ادامه داد: طبق آمار در بازی برزیل داشتیم تعداد پاس های تیم ملی ایران افزایش یافت. این موضوع نشان می دهد تیم ملی در برنامه های تاکتیکی خود رشد داشته است.  البته ما در بحث بازی های دوستانه و امکانات ضعف های زیادی داشتیم. 

ناظم الشریعه در مورد احتمال ادامه همکاری اش با تیم ملی فوتسال، گفت:  نباید خود را فریب بدهیم. همه دوست دارند در خدمت تیم ملی باشند اما بالارفتن سطح توقعات سبب شده تا شرایط نسبت به قبل تفاوت کند. به مسئولان هم اعلام کردم که باید شرایط مهیا باشد. هر چند تلاش می کنیم در تیم ملی بمانیم اما تاکنون با رئیس فدراسیون به جمع بندی نرسیده ام.
 
وی درباره برنامه های آتی تیم ملی فوتسال، خاطر نشان کرد: برای تیم های پایه و تیم بزرگسالان 2 برنامه مجزا تهیه کرده ایم.با مشخص شدن تاریخ فیفا دی این برنامه ها را اجرایی می کنیم. هفته آینده کار تیم امید شروع می شود.تیم ملی امید با توجه به بازی هایی که در اردیبهشت 1396 پیش رو دارد جزء اولویت های ما است. ضمن این که نتایج این تیم برای المپیک هم مهم است.

ناظم الشریعه در مورد ادامه همکاری خود با کادرفنی فعلی، گفت: اعضای این کادر باید مرا قبول داشته باشند. مطمئن باشید هیچ کس به این کادر با تجربه دست نمی زند. 

یکی از خبرنگاران در مورد رقم قرارداد کادرفنی تیم ملی از ناظم الشریعه پرسید که در این لحظه حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیح داد این جلسه برای ارزیابی برنامه های آتی تیم ملی فوتسال است. 
  
البته سرمربی تیم ملی هم در پاسخ به این سوال، تصریح کرد: خیلی دنبال پول نبودیم چرا که شخصیت و محبوبیت آدم ها به پول نیست. باید مبلغی در شان اعضای کادر فنی تیم ملی فوتسال فراهم شود. خدا را شکر الان پرچم مربیان ایرانی بالاست و من در صورت جدایی از تیم ملی ناراحت نمی شوم. عکس گرفتن اینفانتینو با تیم ملی فوتسال ایران، نشان از سطح بالای فوتسال ما دارد.هوش در فوتسال تاثیر زیادی دارد. 
  
ناظم الشریعه در مورد تیمداری نکردن تیم های بزرگ در فوتسال، گفت: نمی خواهیم با فوتبال مقایسه شویم اما خوب است که باشگاه های بزرگ در فوتسال تیمداری کنند. فوتبال و فوتسال شخصیت و طرفداران متفاوتی دارند.تیمداری درست در رشد فوتسال تاثیرگذار است.متاسفانه استقلال و پرسپولیس در گذشته هم توجه چندانی به فوتسال نداشتند. 
  
وی در خصوص استفاده نکردن همزمان از محمد طاهری و محمد کشاورز در ترکیب تیم ملی، توضیح داد:  می دانستیم که تیم ما کامل نیست. هر بازیکنی که شرایط بهتری داشت، وارد زمین شد. این مسئله به ما کمک کرد که در هر بازی متفاوت ظاهر شویم. کادرفنی با امکانات محدود تیم های حریف را آنالیز می کرد. محمد طاهری بازیکن بزرگی است  اما اگر در تمام  بازی ها ثابت بازی می کرد، عملکردش چندان به چشم نمی آید. ما براساس دیدگاه مشخصی جلو رفتیم و در این میان برخی بازیکنان بزرگ از تیم ملی فوتسال دور ماندند. 
 
سرمربی تیم ملی فوتسال درباره این که چگونه محمد طاهری با وجود بازی نکردن مقابل برزیل، در ضربات پنالتی پشت توپ قرار گرفت، توضیح داد: من 3 بار طاهری را رد کردم تا پنالتی را نزد. زمانی که  وی پشت توپ قرار گرفت همه ما روی خودمان را برگرداندیم. هیچ کس قبول نکرد که پنالتی را بزند. خدا به خیلی مسائل نگاه می کند. 
  
ناظم‌الشریعه درباره جایگزین محمد کشاورز در تیم ملی فوتسال، بیان کرد:  در فوتسال سن به هیچ وجه اهمیت ندارد.  تا زمانی که بدنش جواب بدهد می تواند کار کند. بازیکنان به راحتی ستاره نمی شوند. ارزش بازیکنان را نمی توان پایین آورد. 
  
وی ادامه داد: خیلی ها فکر می کردند کشاورز به درد ما نمی خورد اما او نشان داد که بازیکن تاثیرگذاری است. کشاورز  2 گل تاثیرگذار در فینال آسیایی و برزیل زد. همان طور که گل خداداد به استرالیا جاودانه شد، این گل های کشاورز هم جاودانه می شود.استراتژی تیم ما استفاده از کشاورز بود. می توانستیم سعید افشار را هم با خود به کلمبیا ببریم اما می خواستیم از کشاورز استفاده کنیم. فکر می کنم فدارسیون هم حمایت کند.این بازیکنان سال ها برای تیم زحمت کشیده و به این راحتی سرمایه نشدند. 
  
سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان خاطرنشان کرد: بین ریا و تظاهر و اشاعه فرهنگ یک مو فاصله نیست. تمام تلاش ما این بود که صداقت داشته باشیم. هیچ جا بحث ریا نبود. عزت و ذلت دست خداست. دست همه مربیان ایرانی را می بوسم. امیدوارم همه صداقت را سرلوحه کار خود قرار بدهند. ما مزد صداقت خود را گرفتیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار