سجادی:

ورزش در سبد خانواده ها جایی ندارد/ همه نیازها را از دولت مطالبه نکنید

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان گفت: تفکر مردم دولتی است اگر همه نیازها و مسائل را از دولت بخواهیم به مشکل بر می خوریم.

ورزش در سبد خانواده ها جایی ندارد/ همه نیازها را از دولت مطالبه نکنیدبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛  نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش وجوانان، در ارتباط با برنامه های درنظر گرفته شده برای هفته تربیت بدنی، در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: همه ساله در تقویم کشورمان، یک هفته به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش ثبت شده است. 26 مهرماه تا 2 آبان ماه هفته نمادینی است که مردم را بیشتر به فعالیت های ورزشی ترغیب کنیم. ورزش یکی از نیازهای اصلی برای همه سنین است. توصیه می شود که هر فردی حداقل 3 جلسه در هفته تمرینات ورزشی داشته باشد. 

وی، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه شما سالها تجربه ورزشکار ممتاز و نیز سالها تجربه مدیریتی در امر ورزش پرورشی، همگانی، حرفه ای و قهرمانی داشته اید، کدام جنبه را برای ورزش کشور مفیدتر می دانید اظهار داشت هر یک از 4 مؤلفه ورزش پرورشی، همگانی، حرفه ای و قهرمانی، خواستگاهی دارند؛ اما بنده فکر می کنم برای اینکه ما سلامت جامعه را حفظ کنیم، بیشتر باید به ورزش آموزشی و پرورشی بپردازیم که شاید کمتر به آن توجه می شود؛ حتی زمان هایی که بنده در آموزش و پرورش مسئولیت داشتم، متوجه شدم فهم مشترک بین افرادی که متولی ورزش هستند و کسانی که تصمیم گیر هستند، به سختی اتفاق می افتد. 

سجادی افزود: من اعتقاد ندارم که جای ورزش قهرمانی در مدرسه است، چون ما می گوییم ساعت درس تربیت بدنی، نه ساعت ورزش. درس تربیت بدنی باید کلاس، معلم، تجهیزات داشته باشد و از سوی مسئولین آموزش و پرورش، معلمان و خانواده ها به صورت جدی برگزار شود؛ اگر این قسمت درست شود، می توانیم رفتار ورزشی مردم را شاهد باشیم و ورزش همگانی بدین صورت تأمین خواهد شد. باید ساعات درس تربیت بدنی اضافه شود؛ زیرا می بینیم کشورهایی که قهرمان پرور هستند، به این بخش توجه ویژه ای دارند. 

خانواده ها باید نسبت به امر ورزش اطلاعات بیشتری کسب کنند و علاوه بر دیگر دروس فرزندان خود نیز به این درس هم اهمیت بدهند. ورزش باید در سبد خانواده ها جا داشته باشد، اما متأسفانه جایی برای آن درنظر گرفته نشده است. 

وی تأکید کرد: تفکر مردم کشورمان، دولتی است؛ اما اگر همه مسائل و نیازها را از دولت بخواهیم، کار مشکل می شود. باید همه بخش ها به درست کردن پایه ورزش کمک کنند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار