حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه از پیروزی "دونالد ترامپ" در انتخابات ریاست جمهوری ناامید شده و بر انتخابات کنگره این کشور متمرکز شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی رویترز در گزارشی به قلم "لاورسن دلوین" و "اسویا هربست" نوشت: اعطاکنندگان مالی بزرگ در وال استریت از ابتدا علاقه‌ای به پیروزی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نداشتند و بخش اصلی کمک‌های مالی خود را در راستای پیروزی "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات، و یا حتی نامزدهای دیگر احزاب صرف کردند.

با توجه به سبقت گرفتن هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی، اعطاکنندگان مالی که به طور سنتی از جمهوری‌خواهان حمایت می‌کردند، ترجیح دادند پول خود را بر روی رقابت‌های انتخاباتی کنگره آمریکا متمرکز کنند تا حتی با ورود کلینتون به کاخ سفید بتوانند دیواری محافظتی در کنگره شامل اکثریت جمهوری‌خواهان داشته باشند. اگر اکثریت کنگره در دست جمهوری‌خواهان باشد می‌توانند مقابل سیاست‌های اقتصادی او مانند کنترل طرح مراقبت‌های بهداشتی ایستادگی کنند. اعطاکنندگان مالی حامی جمهوری‌خواهان معتقدند طرح‌های کلینتون دارای بازدارندگی گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است.

"دراکنمیلر،" یکی از اعطاکنندگان مالی حزب جمهوری‌خواه که از سال 2010 میلیون‌ها دلار در انتخابات مختلف آمریکا هزینه کرده است، گفت: ترامپ دارای شخصیتی بی‌ثبات است که او را از جمع نامزدهای انتخاباتی خارج می‌کند.

مدارکی موجود است که نشان می‌دهد "دراکنمیلر" اوت گذشته به "مارکو روبیو،" سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، و کنگره کمیته ملی جمهوری‌خواهان در مارس کمک مالی کرد. 

"دراکنمیلر" از حمایت مالی "گری جانسون،" نامزد حزب لیبرترین، دست کشید زیرا معتقد بود سخنان وی در امور خارجی کاملا ناامیدکننده بوده و جانسون را خارج از رقابت انتخاباتی قرار می‌دهد. اما برخی دیگر از اعطاکنندگان مالی حزب جمهوری‌خواه برای شکست دادن کلینتون به طور کامل از "گری جانسون" قطع امید نکردند و ضمن اعلام حمایت از وی، کمک‌های مالی را نیز به جانسون اختصاص دادند.

"جولیان رابرتسون،" سرمایه‌گذار مطرح آمریکایی و مدیر بنیاد تایگر، پیش از این از "جب بوش" و "جان کِیسیک" نیز حمایت کرده بود. او دلیل حمایت خود از "گری جانسون" را اینگونه شرح داد: بسیاری از رای‌دهندگان را دیده‌ام که برای مسئول نبودن در انتخاب کلینتون و یا ترامپ قصد دارند به جانسون رای دهند. برخی نیز اعلام کردند اصلا رای نمی‌دهند. حالا که نمی‌توانیم کمکی به پیروزی انتخاباتی ترامپ کنیم باید مانع از پیروزی کلینتون شویم.

آن دسته از اعطاکنندگان مالی که ذاتا طرفدار حزب جمهوری‌خواه و یا دموکرات نیستند، در هر دوره از انتخابات به سمت نامزدی که بخت بالاتری برای پیروزی دارد متمایل می‌شوند. این دسته از اعطاکنندگان مالی در انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر جانب هیلاری کلینتون را گرفته‌اند زیرا ورود وی را به کاخ سفید محتمل‌تر می‌دانند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار