انجام کارهای فرهنگی در راستای نشر پیام عاشورا در همایش بزرگ اربعین اهمیت زیادی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در کمیسیون فرهنگی ستاد عتبات عالیات گفت:3 هزار و 600 نفر برای همایش بزرگ اربعین در سامانه ی سماح ثبت نام کرده اند که صدور ویزای آنها آغاز شده است.اهمیت پیوند کار فرهنگی با همایش بزرگ اربعین

نوفرستی با بیان اینکه زائران خراسان جنوبی در 600 گروه ساماندهی شده اند،افزود: تعداد زائران اعزامی از خراسان جنوبی برای همایش بزرگ اربعین نزدیک 40 درصد افزایش داشته است.

وی گفت:موکب هایی برای پذیرایی از زائرین افغانی و پاکستانی در مزار شهدای باقریه و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در نهبندان پیش بینی شده است.

مسئول فرهنگی و روابط عمومی ستاد عتبات عالیات استان نیز در این جلسه به لزوم کار فرهنگی اشاره کرد و افزود: کارهای فرهنگی باید در سه بخش قبل از همایش بزرگ اربعین،در زمان اجرای آن و بعد از آن انجام شود.

محسنی گفت: اطلاع رسانی و تشویق مردم برای شرکت در مراسم اربعین و اهدای نذورات برای پشتیبانی از زائران،چاپ بنر،بروشور و جزوه های آموزشی آداب زیارت،اعزام مبلغان دینی،اعزام گروه تصویربرداری برای ثبت همایش بزرگ اربعین و چاپ ویژه نامه ی اربعین از جمله کارهای فرهنگی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار