راه بی‌بازگشت سالمندان چینی ثمره نوعی بیماری مرگبار

پدربزرگ یا مادر بزرگ‌های چینی وقتی از خانه خارج می شوند امکان دارد هرگز به خانه باز نگردند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس جدیدترین گزارشات همه ساله عده زیادی از سالمندان در کشور چین گم می شوند و بسیاری از آنها هرگز پیدا نمی شوند. برخی از آنها نیز که توسط پلیس، افراد خیر و نیروهای مردمی یا اعضای خانواده پیدا می شوند بعد از مدتی دوباره ناپدید می شوند.

آمارهای سالیانه حکایت از گم شدن بیش از هزار و 300 نفر سالمند چینی در هر روز دارد که رقمی بالغ بر 500 هزار نفر در سال را شامل می شود.

از این میان تنها 25 درصد از افراد گم شده پیدا می شوند و سایر افراد پس از مرگ توسط پلیس شناسایی می شوند. بیشتر گم شده ها در رده سنی 65 سال به بالا قرار دارند و در 80 درصد مواقع هیچگاه فرد سالمند پیدا نمی شود.

حدود 25 درصد از آنها دچار بیماری آلزایمر و 72 درصد مبتلا به اختلال حافظه هستند و پس از خروج از خانه راه بازگشت را فراموش می کنند و تلاش ها برای پیدا کردن آنها بی فایده است.

براساس گزارش بانک جهانی، 90 میلیون فرد چینی در سه دهه آینده در این کشور به سن سالمندی می رسند و دیگر قادر به کار کردن نیستند. از طرفی کارشناسان اعلام کرده اند تا سال 2030 بیش از 400 میلیون نفر از مردم چین به سن بالای 60 سال می رسند و جمعیت این کشور به سوی سالمندی با شتاب پیش می رود.

اعمال سیاست های تک فرزندی در کشور چین، ازسوی دولت و جلوگیری از فرزندآوری نیز باعث پیر شدن جمعیت این کشور و عدم تناسب بین جمعیت جوان و سالمند شده است.

سیاست تک فرزندی بویژه در روستاها و مناطق دور افتاده چین، باعث شده تا جوان ها برای یافتن شغل مناسب به شهرها مهاجرت کنند و سالمندان تنها در روستاها به حال خود رها شده اند و کسی از آنها مراقبت نمی کند.

پیر شدن سریع جمعیت کشور چین و کاهش تعداد نسل جوان، شدت یافتن بیماری آلزایمر بین سالمندان این کشور و نبود امکانات درمانی و مراقبتی از سالمندان، چینی ها را در سال‌هایی نه چندان دور با معضلی جدی مواجه می کند.

منبع: CNN

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار