گیلان؛

کاهش برداشت چوب از جنگل‌های گیلان

کاهش برداشت 7سالانه 200 هزار متر مکعبی چوب در جنگل های گیلان به 20 هزار متر مکعب رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به وجود یک‌میلیون و 17 هزار هکتار جنگل، مرتع و اراضی ساحلی در گیلان اظهار کرد: 564 هزار هکتار جنگل و 224 هزار هکتار مرتع در استان داریم و مناطق دیگر جزو اراضی ساحلی است.

داود زارع با اشاره به برداشت سالانه 200 تا 300 هزار متر مکعب چوب از جنگل‌های استان در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر برداشت چوب از جنگل‌های گیلان به سالانه 20 هزار متر مکعب کاهش پیدا کرده است.
وی بر برداشت چوب تنها از درخت‌های خشک شده و افتاده در جنگل‌های گیلان تأکید کرد و یادآور شد: تعداد 11 مجری در راستای اجرای طرح‌های جنگل‌داری در استان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه مناطق کشت و پرورش درختان از کوهستان به جلگه منتقل شده است، اظهار کرد: 70 هزار هکتار زراعت چوب با تغییر روش کشت از کوهستان به جلگه در گیلان انجام شده است.
زارع با اشاره به تامین 50 هزار متر مکعب چوب برای شرکت شفارود در شرکت‌های طرف قرارداد در سال گذشته، بیان کرد: برنامه‌های خوبی در تنفس جنگل و جلوگیری از برداشت چوب در گیلان داریم.
زارع از ارائه طرح تنفس جنگل به منظور جلوگیری از برداشت درختان در گیلان خبر داد و یادآور شد: در کوهستان‌های استان هیچ درختی را قطع نمی‌کنیم و تنها اکتفا به زراعت چوب شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.