هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران با انتخاب پرسپولیس به عنوان برترین تیم و مرتضی تبریزی برترین بازیکن به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران پس از وقفه ای طولانی انجام شد. این هفته با بازگشت پرسپولیس به صدرجدول، پیروزی ذوب آهن در دربی نصف جهان، دومی،ن برد متوالی استقلال و ثبت نخستین پیروزی گسترش فولاد همراه شد.

در این گزارش نگاهی می اندازیم به نتایج و برترین های این هفته:

پیکان3- صنعت نفت آبادان 2: مرتضی آقاخان، گادوین منشا و شهریار مغانلو برای پیکان و محمد شادکام و رضا نوروزی برای صنعت نفت

فولاد2- صبا 0: عبدالله ناصری و ساسان انصاری

ماشین سازی تبریز1- استقلال خوزستان 3: مهرداد بایرامی برای ماشین سازی و علی اصغر عاشوری، رحیم زهیوی، سلمان بحرانی

سیاه جامگان0- استقلال تهران1: کاوه رضایی

سایپا0- تراکتورسازی0

ذوب آهن اصفهان 2- سپاهان اصفهان0: مرتضی تبریزی( 2گل)

پرسپولیس3- نفت تهران 0: حسین ماهینی، مهدی طارمی و کمال کامیابی نیا

گسترش فولاد3- پدیده0: رضا خالقی فر( 2گل) و لوسیانو پریرا

بازیکن هفته: مرتضی تبریزی( ذوب آهن اصفهان)

قدرت نمایی شاگردان برانکو در هفته هشتم/ تبریزی مرد هفته فوتبال ایران

2 گلی که مرتضی تبریزی وارد دروازه سپاهان کرد سبب شد تا وی ضمن تاثیرگذاری مستقیم در برتری ذوب آهن به مرد اول دربی نصف جهان تبدیل شود. با این نمایش فوق العاده،  تبریزی بار دیگر گره کور ذوبی ها در نتیجه گیری را باز کرد و سبب شد تا ذوب آهن تا حدی از بحران چند هفته اخیر خود دور شود.

تیم هفته: پرسپولیس تهران

قدرت نمایی شاگردان برانکو در هفته هشتم/ تبریزی مرد هفته فوتبال ایران

شاگردان برانکو ایوانکوویچ مقابل تیم رده سومی نفت تهران، بار دیگر نمایشی از قدرت ارائه کردند و با برتری پرگل برابر شاگردان علی دایی با اقتدار به صدرجدول لیگ بازگشتند. پرسپولیس با ادامه روند کنونی بدون شک اصلی ترین مدعی فتح جام قهرمانی لیگ شانزدهم است. به همین دلیل سرخ پوشان پایتخت به عنوان برترین تیم هفته هشتم انتخاب می شوند.

دروازه بان هفته : مهدی رحمتی( استقلال تهران)

قدرت نمایی شاگردان برانکو در هفته هشتم/ تبریزی مرد هفته فوتبال ایران

واکنش های مهدی رحمتی در دیدار با سیاه جامگان، نقش ویژه ای درحفظ تک گل استقلال و  ثبت دومین پیروزی متوالی آبی پوشان پایتخت ایفا کرد تا جایی که علی رضا منصوریان سرمربی استقلال در پایان بازی با شاگردان فرهاد کاظمی، ضمن تشکر از کایپتان تیمش ابراز امیدواری کرد تا رحمتی همیشه چنین عملکردی را ارائه کند. به همین دلیل رحمتی به عنوان برترین دروازه بان هفته هشتم لیگ انتخاب می شود.
سرمربی هفته: فراز کمالوند (گسترش فولاد)

قدرت نمایی شاگردان برانکو در هفته هشتم/ تبریزی مرد هفته فوتبال ایران

فراز کمالوند که با وجود جمع کردن ستاره های لیگ برتری در ترکیب گسترش فولاد تا پایان هفته هفتم این رقابت ها، یک پیروزی هم به دست نیاورده بود با اتخاذ تدابیری هوشمندانه مقابل پدیده برد پرگلی را کسب کرد تا روند ناکامی  آبی و زردپوشان تبریزی به پایان برسد. با این برد فراز از زیر فشاری که در هفته های آتی با آن دست و پنجه نرم می کرد، بیرون آمد.

بازی هفته: پرسپولیس- نفت تهران

قدرت نمایی شاگردان برانکو در هفته هشتم/ تبریزی مرد هفته فوتبال ایران

جدال شاگردان برانکو و دایی به عنوان استاد و شاگرد، همان گونه که انتظار می رفت از سوی هر 2 تیم به صورت کاملا هجومی دنبال شد. خلق موقعیت های گلزنی متعدد از سوی پرسپولیس در نیمه نخست و نفت در نیمه دوم این بازی سبب شد تا هواداران حاضر در ورزشگاه و همچنین بینننده های تلویزیونی از این نمایش زیبا لذت ببرند. بر همین اساس بازی پرسپولیس- نفت به عنوان برترین بازی هفته هشتم انتخاب می شود.

اتفاق هفته: خداحافظی محرم نویدکیا از فوتبال

قدرت نمایی شاگردان برانکو در هفته هشتم/ تبریزی مرد هفته فوتبال ایران

محرم نویدکیا که قبل از بازی با ذوب آهن اعلام کرده بود قصد خداحافظی از فوتبال را دارد، در پاییان دربی اصفهان با وجود کش و قوس های
فراوان، تصمیم خود را عملی کرد تا سپاهاننی ها وداع تلخی با اسطوره بی بدیل خود داشته باشند. البته به نظر می رسد این تصمیم محرم بیش از این ها باید عملی می شد.
 
تعداد گل: 20 گل
 
میانگین:  2/5 گل در هر بازی
 
پرگل ترین بازی: پیکان3- صنعت نفت 2 (5گل)
 
کم گل ترین بازی: سایپا0 - تراکتورسازی 0

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار