بازیکن تیم ملی هندبال گفت: اگر مسئولان ورزش به داد هندبال ایران نرسند، باید فاتحه این رشته را خواند.

حیدرپور: مسئولان ورزش به داد هندبال برسند

مجتبی حیدر پور در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورز باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: وضعیت بسیار بدی در هندبال حاکم شده و جبران ناپذیر است اگر مسئولان به زودی به فکر نباشند ،قطعا هندبال ایران دیگر وجود نخواهد داشت و باید فاتحه اش را خواند. مهدوی با کسالتی که داشت نتوانست کاری از پیش ببرد و کارهای مورد نظرش را محقق کند، چرا که اطرافیان وی دچار مشکل بودند، کسانی که در فدراسیون بودند و یا در کنار وی بودند، کمک خوبی به او نکردند.

وی در خصوص پیشنهاد باشگاههای لیگ برتر به ملی پوشان گفت: پیشنهاد باشگاه ها بسیار ناچیز است و حتی هزینه ایاب ذهاب بازیکنان تامین نمی شود، دیگر تمایلی به امضا قرارداد و بازی در تیم ها ندارم. به طور مثال پیشنهادی داشتم که نصف مبلغ سال گذشته بود و زمانی که من در مورد آن مبلغ احساس نارضایتی کردم به من گفتند در این شرایط تیمی وجود ندارد. با این شرایط من به شخصه تمایلی به بازی در لیگ ندارم.

حیدر پور در خصوص تاریخ لیگ برتر هندبال افزود: متاسفانه تاریخ برگزاری لیگ برتر هندبال هنوز مشخص نیست و هر ماه از سوی مسئولان به تعویق می افتد.

وی افزود: به عقیده من دیگر امیدی به هندبال نیست و یا این رشته کم کم ،در این شرایط باید خداحافظی کرد. شرایط فدراسیون هندبال نامناسب است و به نظر من انتخاب‌های اشتباه پشت سرهم به لیگ برتر ضربه وارد کرد. فصل گذشته منیزیم تیم قهرمان شد اما فدراسیون تیم دوم لیگ را به عنوان تیم برتر لیگ انتخاب کرد. شاید بهتر بود از عنوان پدیده استفاده کنند نه اینکه تیم دوم برترین تیم باشد. همین مسائل باشگاه‌ها را دلسرد کرد. شاید باشگاه‌های هندبال مشکلی در بودجه و پرداخت ندارند اما وقتی شاهد سردی و دو دستگی مسئولان هستند ترجیح می دهند کناره گیری کنند.

حیدر پور تصریح کرد: عدم ثبات مدیریت و تغییرات مداوم در فدراسیون از دلایل مهم تخریب شدن فدراسیون هندبال است. با این شرایط اسفناک ترجیح می دهم دیگر با این شرایط هندبال نباشم و در لیگ بازی نکنم. حتی دیگر انگیزه برای تمرین کردن هم ندارم و وقتی شرایط لیگ جدید و تاخیرهای مداوم در آغاز آن و بی پولی تیم‌ها را دیدم و از طرفی مبلغ قرار داد فصل گذشته را نیز دریافت نکردم، بی‌انگیزه شدم.

سال گذشته تیم منیزیم فردوس (قهرمان  لیگ برتر هندبال)50 تا 70 درصد ار قرارداد بازیکنان را پرداخت نکرد ،یک سال زحمت کشیدیم و بی نتیجه ماندیم. دو سال است که درآمدی ندارم و کسی نیز از ما حمایت نکرد، از طرفی هم وزارت ورزش و جوانان نیز اصلا به هندبال توجه نمی‌کند. هندبال لیگ مستمر و پخش تلویزیونی ندشته و از طرفی هم در جهان و آسیا عنوانی ندارد و بعد از راهیابی به جام جهانی نگاه به این رشته در وزارت ورزش تغییر کرد.

وی در خصوص باشگاههای لیگ خاطر نشان کرد:. تیم‌هایی هم که هستند بیشتر دوست دارند با بازیکنان بومی خود در لیگ شرکت نمایند و چون پخش تلویزیونی ندارند همین مسئله انگیزه تیم‌ها را کم می‌کند.

من 5 سال در تیم ثامن الحجج بودم این تیم بهترین تیم لیگ بود و قبل از پایان لیگ تسویه حساب می‌کرد اما پس از حضور در منیزیم نتوانستم قراردادم را دریافت کنم. البته بسیاری از بازیکنان از سال‌های قبل طلب‌های زیادی دارند ،مگر تیم‌هایی که صاحب‌نام بودند که به خاطر آبرو و نام تیم بدهی‌های خود را پرداخت کردند.

وی در ادمه گفت: منیزیم تنها یک تیم هندبال داشت. در هندبال این قانون وجود ندارد که شرایط حضور تیم‌ها در فصل بعد تسویه حساب با بازیکنان باشد. اکبری، سرپرست فدراسیون در مورد دستمزد بازیکنان صحبت کرد، در حالیکه بسیاری از باشگاه‌هایی که در هندبال حضور دارند در سایر رشته‌ها هم تیمداری می‌کنند و مشکل مالی ندارند و میلیاردی پرداخت می‌کنند. سپاهان و مس در فوتبال هزینه‌های زیادی می‌کنند اما در هندبال حاضر نیستند خرج کنند.

حیدر پور در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه فقط زمانی که مسابقات و اردو باشد از طرف مسئولان فدراسیون با ما تماس گرفته می شود، از زمان حضور اکبری در فدراسیون حتی یک تماس هم در خصوص مشخص شدن ملی پوشان، با بازیکنان گرفته نشده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار