دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همزمان با روز جهانی غذا، نخستین جشنواره ی غذاهای فراسودمند یا عملگرا را برگزار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در این جشنواره  36 گروه شرکت کننده بیش از 150 نوع انواع غذا، نوشیدنی، دسر و میان وعده ی فراسودمند را در معرض نمایش گذاشتند .

جشنواره ی غذاهای فراسودمند

شرکت کنندگان با استفاده از فرآورده های پروبیوتیک، میوه ها و سبزیجات رنگی، فیبرهای رژیمی، محصولات سبوس دار، غذاهای حاوی اسیدهای چرب غیراشباع و گیاهان سنتی و دارویی و بدون کاربرد مواد شیمیایی غذاهای فراسودمند خود را عرضه کردند.

جشنواره ی غذاهای فراسودمند

ایمنی غذا، استفاده از اجزای سالم در فرآوری ماده ی غذایی، ارزش تغذیه ای، طعم و مزه، کاربرد ترکیبات فراسودمند در فرمولاسیون ماده ی غذایی، طراحی غذا، نوآوری و خلاقیت و اقتصادی بودن فاکتورهایی بود که از سوی هیات داوران برای تمام گروه ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این جشنواره زینب قاسمی مقام اول را کسب کرد، سحر نصراله زاده و سارا زرابیگی به طور مشترک دوم شدند و حمیدرضا طالبی مقام سوم را به دست آورد.

جشنواره ی غذاهای فراسودمند

غذاهای فراسودمند یا عملگرا شبیه غذاهای متعارف و معمول روزانه ماست، اما وقتی مصرف می‌شود علاوه بر خواص تغذیه‌ای، مزایای سلامت بخشی از خود نشان می‌دهد كه خطر ابتلا به بیماری‌های سخت و مزمن را كاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار