14 وقف جدید در قالب طرح بصیرت عاشورایی در خراسان شمالی به ثبت رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: یکی از مهم ترین برنامه های اوقاف در ماه محرم، ویژه برنامه بصیرت عاشورایی است که همزمان در سراسر کشور در ماه محرم و در امامزادگان واجب التعظیم در حال اجرا است.

حجت الاسلام جواد رئوف سیدنژاد افزود: یکی از اهداف این برنامه این است که نیات واقفینی که مربوط به ماه محرم است یا قید زمان و مکان ندارد را در فضای امامزاده اجرا کنیم.

وی گفت: این وقف ها به ارزش یک میلیارد و 870میلیون ریال در استان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد وقف سه وقف در شهرستان بجنورد برای احداث مسجد، حسینیه و راه با ارزش 900 میلیون ریال ، پنج وقف در شهرستان جاجرم برای احداث ساختمان دهیاری ،مهدیه ،پایگاه بسیج و خانه عالم با ارزش 220 میلیون ریال اهدا شده است.

وی افزود: چهار وقف در شهرستان فاروج برای توسعه مسجد و امامزاده با ارزش 500 میلیون ریال ، یک وقف در شهرستان شیروان برای احداث مسجد با ارزش 200 میلیون ریال و یک وقف هم در شهرستان مانه وسملقان برای احداث حسینیه با ارزش 50 میلیون ریال اهدا شده است.

گفتنی است : تعداد موقوفات خراسان شمالی پنج هزار و 400 مورد و تعداد کل رقبات استان هم 10 هزارو 417 مورد است که 3 هزارو 530 مورد از این رقبات دارای سند است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.