شرکت‌های بزرگ نفتی جهان با بکارگیری فناوری‌های جدید سعی در کاهش هزینه‌ها و همسو کردن سیاست‌های خود در راستای جلوگیری از بحران زیست‌محیطی هستند.

غول‌های نفتی با بهره‌گیری از فناوری بحران زیست‌محیطی را به حداقل می‌رسانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ شرکت‌های بزرگ نفتی جهان همچون استات اویل، شِل و شِورون با بکارگیری فناوری‌های جدید همچون هواپیماهای بدون سرنشین، طراحی مته‌های مخصوص و مدیریت داده‌ها سعی در کاهش هزینه‌ها و همسو کردن سیاست‌های خود در راستای جلوگیری از بحران زیست‌محیطی هستند.

بهای جهانی نفت در اواسط سال 2014 بیش از 50 درصد کاهش یافت و این رویه موجب شد، غول‌های نفتی میلیاردها دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهند. بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در اکتشاف و استخراج طلای سیاه، این شرکت‌ها را در حفظ سود سهام و زیرساخت‌ها یاری می‌کند. به همین منظور، آن‌ها موشکافانه به بررسی دقیق فناوری‌های این حیطه روی آورده‌اند.

شرکت نفتی توتال فرانسه چندی پیش اعلام کرد با استفاده صحیح از پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین، میادین نفتی جدیدی در دریای شمال کشف کرده‌اند. شرکت "سایبرهاک" تولیدکننده نسل جدید پهپادهای اکتشافی در این عملیات شرکت توتال را همراهی کرده است. در این شیوه اکتشافی نه تنها آسیبی به محیط‌زیست وارد نمی‌شود بلکه رویه شناسایی میادین انرژی به سهولت انجام می‌شود. یک گروه 12 نفره از کارشناسان و مهندسان در بازه زمانی دوهفته‌ای و اجرای 7 پرواز در نواحی مشخص‌شده، اقدام به شناسایی این میدان نفتی کردند.

شرکت نفتی استات اویل نیز با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید موفق به کشف بزرگ‌ترین میدان نفتی در دریای شمال شده‌ که در 3 دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. این شرکت نروژی با استفاده از فناوری‌های جدید در اکتشاف، هزینه‌های خود را از سال 2015 تاکنون تا 12.2 میلیارد دلار کاهش داده است.

کارشناسان انرژی معتقدند بی‌توجهی به کاربرد فناوری در عرصه انرژی تا حد زیادی به صنایع جهانی انرژی پیش از وقوع رکود آسیب رسانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار