نگرانی بابت تولید و عرضه بیش از حد نفت با نزدیک شدن به نشست ماه آینده اوپک از مهم‌ترین علل کاهش بهای طلای سیاه است.

بهای نفت در پی رشد تولید اعضای اوپک کاهش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات اواسط روز دوشنبه (26 مهر) بار دیگر کاهش یافت. افزایش نگرانی‌ها از تولید و عرضه بیش از حد نفت با نزدیک شدن به نشست ماه آینده اوپک از مهم‌ترین علل کاهش بهای طلای سیاه است.

در حالی که اعضای اوپک در نشست غیر رسمی الجزایر بر کاهش تولید نفت به توافق رسیده بودند، رشد تولید برخی از کشورهای عضو این سازمان همچون عربستان نه تنها بر کاهش بهای این کالا تأثیر گذاشته بلکه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر بی‌نتیجه بودن نشست آتی اوپک را در پی داشته است.

در همین حال، نفت برنت—نفت معیار جهانی—با 57 سنت کاهش 51 دلار و 38 سنت معامله شد. هر بشکه نفت برنت در معاملات اوایل امروز با کاهشی جزئی 51 دلار و 88 سنت داد و ستد شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با کاهش 70 سنتی به 49 دلار و 65 سنت رسید. نفت شاخص آمریکا در معاملات اوایل امروز 50 دلار و 18 سنت فروخته شد.

به باور تحلیلگران، افزایش عرضه نفت در بازار از سوی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) می‌تواند بر بی‌نتیجه بودن نشست آتی این سازمان و اقدامات حمایتی آن برای افزایش بهای نفت دامن بزند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار