اهواز؛

کمبود اعتبار عامل توقف اجرای طرح عمرانی قائم در دزفول

شهردار دزفول از توقف اجرای طرح عمرانی قائم به دلیل کمبود اعتبار و مشکل نقدینگی در شهرداری این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا کرمی نژاد، شهردار دزفول در خصوص مشکل طرح قائم  گفت :شهرداری دزفول برای حل این مشکل از بانک شهر تقاضای تسهیلات بانکی کرده و وثیقه گذاری نیز انجام شده و مقرر شد در هفته جاری 100 میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک به شهرداری دزفول پرداخت کند تا روند اجرای این طرح مجددا از سر گرفته شود.

وی بیان داشت:برای تکمیل این پروژه 350 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم با جذب این تسهیلات و شروع بکار دوباره این طرح بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

شهردار دزفول اظهار کرد:در شورای شهر نیز پیش فروش این طرح از طریق پیمانکار تصویب شده که در مرحله مناقصه است و در صورت انتخاب پیمانکار برای پیش فروش واحدها در کنار تسهیلات بانکی پیش بینی می شود این طرح عمرانی حداکثر تا یکسال آینده به مرحله بهره برداری برسد.

کرمی نژاد گفت:طبق برنامه زمان بندی این طرح می بایست تا پایان سال 95 به مرحله بهره برداری برسد که با مشکل اقتصادی پیش آمده با 6 ماه تاخیر بهره برداری خواهد شد .

وی در خصوص خسارت وارده به بخشی از بافت تاریخی دزفول در محدوده اجرای طرح قائم در هسته مرکزی این شهر نیزبیان داشت:فقط خانه خلیلک در مسیر پروژه قائم تخریب شده که آن هم بیش از 30 متر خارج از طرح واقع شده و به دلیل برخی سهل انگاری ها تخریب شده است که شهرداری در نظر دارد با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی نسبت به بهسازی و ترمیم این خانه تاریخی اقدام کند.

شهردار دزفول در خصوص پروژه غیرهمسطح یعقوب لیث نیز گفت:در حال حاضر این پروژه حدود 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وجود مشکل نقدینگی روند اجرای آن در حال پیشرفت است.

وی افزود:طبق گفته مدیر پروژه قطعات مورد نیاز پل این تقاطع غیر همسطح از گمرک بندرعباس ترخیص شده و بزودی در محل نصب خواهند شد.

اجرای طرح قائم حدفاصل خیابان های شریعتی و طالقانی دزفول با اعتباری افزون بر 400 میلیارد ریال اواخر سال 90 در دزفول آغاز شد و طبق برنامه می بایست پس از پنج سال ، امسال به بهره برداری برسد.
این طرح شامل یک خیابان زیر گذر و پارکینگ به ظرفیت 400 دستگاه خودرو می باشد که شهرداری دزفول از آن به عنوان بهترین طرح اجرایی در راستای بهسازی بافت فرسوده نام می برد.

طرح قائم در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده و در حال حاضر تنها شرکت نیک تابان در حال فعالیت است و مابقی پیمانکاران دست از کار کشیده اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.