منتقدان، ساخت فیلم جدید از سوی رژیم‌صهیونیستی را برای انکار تاریخ فلسطینی‌ها، خجالت آور می‌دانند.

تحریف تاریخ در فیلم جدید رژیم‌صهیونیستی/ انکار هویت فلسطینی‌ها
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، وزارت امور خارجه رژیم‌صهیونیستی ویدیوی جدیدی منتشر کرد که تمسخر و انتقاد گسترده‌ای را در پی داشت. این فیلم از سوی مقامات برای نشان دادن آنچه تاریخ صهیونیست‌ها نامیده شده، ساخته شده است.

داستان این فیلم به این شکل است: یک زوج صهیونیست در خانه‌ای مدرن زندگی می‌کنند. این زوج هدف چندین تهاجم قرار می‌گیرند: رومی‌ها، عثمانی‌ها، صلیبی‌ها، آشوری‌ها و بابلی‌ها. در پایان فیلم، انگلیس فرا می‌رسد و اعلام می‌کند خانه این زوج متعلق به آنها است و فقط در لحظه پایانی دو فلسطینی پشت در خانه آنها ظاهر می‌شوند.

منتقدان، از ساخت این فیلم به دلیل وجود اشتباهات تاریخی و اهداف نژادپرستانه آن انتقاد کرده‌اند. از نظر منتقدان، پوشش این زوج به درستی انتخاب نشده است و به جای لباس انسان‌های بدوی، لباس امروزی بر تن دارند.

این فیلم به گونه‌ای ساخته شده که نشان دهد فلسطینی‌ها پس از اسرائیلی‌ها به این سرزمین آمده‌اند و آن را غصب کرده‌اند. منتقدان بر این باورند که سازندگان فیلم مذکور ارتباط فلسطینی‌ها با سرزمینشان را نادیده گرفته‌اند و به نظر می‌رسد وزارت امور خارجه رژیم‌صهیونیستی به واقعیت بی توجه است.

این درحالیست که روز «نکبت» که یادآور بیرون راندن 90 درصد فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان است در اسناد ثبت شده است. تعداد زیادی از صهیونیست‌ها در حال حاضر در خانه‌هایی که از فلسطینی‌ها غصب کرده‌اند، زندگی می‌کنند.

صهیونیست‌ها در این فیلم هویت فلسطینی‌ها و حضور آنها در این سرزمین را نادیده گرفته‌اند. این موضوع نشان‌دهنده سیاست‌های آزاردهنده رژیم‌صهیونیستی است.

به نوشته ایندیپندنت، با اینکه این فیلم در شبکه‌های اجتماعی میلیون‌ها بازدید کننده جذب کرده است، این موضوع به هیچ‌وجه نشان‌دهنده موفقیت رژیم‌صهیونیستی نیست. این فیلم نه تنها کسی را متقاعد نمی کند، بلکه بسیاری از بازدیدکنندگان را آزار می‌دهد.

روز نکبت نامی است که فلسطینیان و حامیان آنان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صدها هزار فلسطینی و شکل‌گیری اسرائیل استفاده کرده‌اند.از نظر فلسطيني‌ها اين روز يادآور روزهاي تلخ يعني اشغال سرزمين‌شان و مصادره اراضي و اولين موج آوارگي و اخراج بيش از 800هزار فلسطيني از خانه و كاشانه‌شان است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار