رضا کیانیان مردم را برای مقابله با خشکسالی بسیج کرد+اینستاپست

رضا کیانیان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش راه های متفاوتی برای مقابله با خشکسالی پیشنهاد داد.

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا کیانیان بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستا گرامش از راه های مختلف برای جلوگیری از هدر رفتن آب و مبارزه با خشکسالی گفت و عنوان کرد:بايد براى مقابله با خطرخشكسالى همه بسيج شويم و وقتی یک کشور می گوید با خطر خشکسالی روبروست، يعنى تأثير آن روى همه این خوراکی ها و لباس ها و حتی مانیتور و کتاب و یک لیوان شیر روی میز شماست ! آب اگر تمام شود، این محصولات هم کم کم دیگر تولید نمی شوند. بحران این است! ‎‏‎در مصرف همه منابع مان بايد بى نهايت دقت كنيم .

کیانیان نوشت:"‏‎آیا نمی شود به کارواش ها و استخرها دستور داده شود که از دستگاه های تصفیه آب استفاده کنند تا از همان آب مصرفی دوباره استفاده شود؟ ‎
آیا نمی شود سرمایه گذاری کرد تا شرکت های تحقیقاتی روی شیوه جدید آبیاری کشاورزی کار کنند تا میزان آب مصرفی کشاورزی را چندين درصد پايين بياوريم؟ ‎
آيا همین شیوه آبیاری قطره ای را نمی شود اجباری کرد؟
‏‎آيا شهردارى نمى تواند همه ساختمان ها را موظف كند تا از آب آشاميدنى برای ساختمان و برج سازى استفاده نكنند و شیرآلاتی را در دستشويى و حمام به كار بگيرند که حجم آب خروجى کمترى داشته باشد و يا از چشم های الکترونیک براى شيرآلات استفاده شود؟ آیا نمی شود همه را موظف کرد برای توالت ها از سیفون هایی استفاده کنند که با فشار هوا تخلیه را انجام دهد؟
‏‎و آيا نمی شود براى كسانى كه مصرف بالايى دارند جريمه هاى سنگين تعيين كرد ؟
‏‎بايد براى مقابله با خطرخشكسالى همه بسيج شويم.

‏. ‎حالا به این آمارها توجه کنید: ‎آیا می دانید براى توليد يك كيلو برنج ، دو هزار و دويست و نود و يك ليتر آب مصرف می شود ؟ ‎مى دانيد براى توليد يك كيلوگرم گوشت گوسفند، شش هزار و صد و چهل و سه ليتر آب و براى توليد يك كفش چرم ، چهار هزار ليتر آب مصرف مى شود؟ ‎این ها  آبهای پنهان در زندگی ما هستند. مصرف آب پنهان يا آب غيرمستقيم ما برابر است با نود و يك درصد آب مستقيمى که هر روز مصرف می کنیم و بخش زیادی از آن مربوط به محصولات خوراکی و پوشش و لوازم زندگی می شوند.

‏‎‏‎وقتی یک کشور می گوید با خطر خشکسالی روبروست، يعنى تأثير آن روى همه این خوراکی ها و لباس ها و حتی مانیتور و کتاب و یک لیوان شیر روی میز شماست ! آب اگر تمام شود، این محصولات هم کم کم دیگر تولید نمی شوند. بحران این است! ‎‏‎در مصرف همه منابع مان بايد بى نهايت دقت كنيم ."



 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار