معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از رسانه ها خواست شایعات درباره بیماری زایی مواد غذایی گوناگون را بدون تحقیق ، بازنشر ندهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمودرضا حیدری در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی غذا گفت:لازم است اصحاب رسانه در مواجهه با خبرهای مربوط به مشکلات موادغذایی که منبع آن خبرها موثق و مطمئن نیست ابتدا نظر کارشناسان مربوطه را دریافت و سپس آن اخبار را منتشر کنند.

وی با اشاره به انتشار بدون حساب وکتاب خبرهای غیر واقعی در فضای مجازی گفت: سلامت روانی جامعه در زمینه سلامت محصولات غذایی نباید بدون علت و براساس شایعات و گمانه زنی ها خدشه دار شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: معتقدیم باید تلاش شود که روند تولید و عرضه محصولات غذایی به گونه ای باشد که غذای سالم به دست مردم برسد و به طور کلی آنچه روی بسته بندی محصول درج می شود صحت داشته باشد و لذا کارشناسان به صورت متناوب بر روند تولید و عرضه محصولات غذایی نظارت دارند و در صورت مواجهه با محصول مغایر با استانداردهای موجود، آن محصول از سطح عرضه جمع آوری و با فرد خاطی نیز برخورد می شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: هشدار ، شایعات ، غذاها ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار