60 درصد مدارس نجف آباد نیازمند تعمیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره آموزش و پرورش نجف آباد گفت: 60 درصد مدارس این شهرستان نیاز به تعمیر اساسی دارد.

مهدی ابراهیم افزود: برای تعمیر ساختمان هر کدام از این واحد های آموزشی بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت : اگر کمک های خیران و بویژه خیران مدرسه ساز نبود، این شهرستان با بحران واحدهای آموزشی مواجه می شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش نجف آباد اظهار کرد: مراحل قانونی عقد قرارداد پنج خیر مدرسه ساز با اداره کل نوسازی مدارس استان برای ساخت واحد های آموزشی جدید در حال انجام است .

ابراهیم با اشاره به مقام دوم شهرستان در طرح مهر استان در سال گذشته گفت: درسال تحصیلی جدید تعمیرات اساسی دبیرستان منتظری، دبستان آزاده ویلاشهر، ساخت سالن اجتماعات مدرسه شهید کمرانی، ورزشگاه شهید چمران و ساخت نمازخانه مدرسه ابتدایی شهید محمد منتظری ازاقدامات عمرانی آموزش و پرورش نجف آباد بوده است.

وی افزود: برای تهیه لباس فرم مدارس با هماهنگی های متعدد با اصناف، بیش از 26 هزار لباس فرم از پارچه های ایرانی تهیه و با قیمت مصوب در دسترس دانش آموزان قرار گرفت.

رئیس آموزش و پرورش نجف آباد با بیان اینکه در مقطع ابتدائی و متوسطه این شهرستان بیش از صد آموزشگاه نیاز است گفت: در سال تحصیلی جاری در مقطع ابتدایی 29 هزار دانش آموز و در مقطع متوسطه 21 هزار نفر برای کسب علم و دانش تلاش می کنند.

ابراهیم اضافه کرد: بدلیل کمبود فضای آموزشی، 55 آموزشگاه این شهرستان در مقطع ابتدایی بصورت دو نوبته اداره می شود.

در سال تحصیلی جدید 55 هزار دانش آموز در 220 آموزشگاه در شهرستان نجف آباد مشغول به تحصیل هستند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار