روزگار برزخی ورزش مادر و استعدادهایی که هدر می روند

استعدادهای دوومیدانی در سراسر کشور به دلیل بی برنامگی فدراسیون در وضعیت عجیبی به سر می برند.

به گزارش خبرنگارحوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها فدراسیون به قهرمانان دوومیدانی ایران توجه نمی کند به طوری که بیشتر ورزشکاران و قهرمانان ملی و المپیکی کشورمان و مربیان دلسوز از پرداخت نشدن حقوق خود شکایت دارند.

براین اساس هیچ یک از دوندگان مطرح کشورمان از بهمن سال گذشته تاکنون حقوقی از فدراسیون دوومیدانی دریافت نکرده اند و بیشتر آنها اعتقاد دارند مجید کیهانی با توجه به اینکه خودش در دوران جوانی و بزرگسالی یک قهرمان ملی نبوده مشکلات ورزشکاران را درک نمی کند. بهتر است جایش را به فرد دیگری بدهد تا شاید از این راه مشکلات ورزشکاران تا حدودی کاسته شود. 

همچنین با توجه به مشکلات شدید مالی که در ماه های اخیر گریبان گیر فدراسیون دوومیدانی شده بیشتر قهرمانان و مدال آوران بازی های آسیایی به دنبال خداحافظی از این رشته ورزشی و روی آوردن به شغل دیگری هستند تا شاید بتوانند مشکلات مالی خود را برطرف کنند.

با این تفاسیر و توجه نکردن به ورزشکاران ملی، باز هم در ایران دلسوزانی به دنبال استعدادیابی در اقصی نقاط این سرزمین پر از استعدادهای بالقوه دوومیدانی هستند.

به طوری که چندی قبل روح اله گلستانی جم مربی تیم ملی دوومیدانی و حسن شیر قوی دونده ماراتن ایران با همکاری آموزش و پرورش مراغه حرکتی زیبا در استعدادیابی در این شهر آغاز نمودند. تا شاید بتوانند استعدادهای خوبی را در سال های آینده تحویل دوومیدانی کشور بدهند. باید منتظر ماند و دید آیا این استعدادها، سرنوشتی مشابه ملی پوشان و دوندگان المپیکی ایران دارند و آنها در میادین بین المللی بهتر عمل می کنند یا خیر؟!

البته جای تاسف دارد که با توجه به اینکه امکانات خوبی در شهرستان های ایران برای ورزشکاران گمنام و بی نام و نشان موجود نیست تا خودشان را در ایران مطرح کنند، بیشتر آنها تمرینات خود را در کوچه، خیابان و پارک دنبال می کنند. آیا با وجود این مشکلات فراوان فدراسیون دوومیدانی تدابیری را برای استعدادهای دوومیدانی در نظر می گیرد تا دیگر ورزشکاران با خیالی آسوده به این ورزش پایه و مادر در کشور روی بیاورند و مدال های خوبی را هم نصیب کشورمان کنند.

شیرقوی: امکانات کافی برای پیشرفت دوومیدانی در ایران وجود ندارد

حسن شیر قوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ،درباره هدفشان از کمک به جوانان و نوجوانان در رشته دوومیدانی اظهار کرد: در این 12 سالی که در رشته دوومیدانی فعالیت می کنم و با توجه به بی مهری هایی که از طرف مسئولان فدراسیون صورت گرفته است، تصمیم به کناره گیری از میادین ورزشی را گرفتم. تا از این به بعد تمام وقتم را صرف پرورش نوجوانان و جوانان علاقه مند به رشته دوومیدانی کنم.

وی افزود: بعد از این اتفاق و به دلیل مهم بودن این رشته ورزشی در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک به همراه روح اله گلستانی جم مربی فهیم و با سابقه ورزش کشور تصمیم گرفتیم، تجربه هایمان را در اختیار نوجوانان و جوانان علاقه مند به رشته دوومیدانی در استان آذربایجان غربی قرار بدهیم تا آنها بتوانند در آینده ای نزدیک برای کشورمان در میادین بین المللی مفید باشند.

شیر قوی در پایان در مورد اینکه آیا حمایتی از طرف مسئولان استانی و فدراسیون دوومیدانی صورت گرفته است یا خیر، تصریح کرد:هیچ یک از مسئولان ورزش کشور به فکر استعدادیابی در کشور نیستند و از آن بدتر هیچ امکانات مطلوبی در اختیار ورزشکاران قرار نمی گیرد تا بتوانند توانایی خود را در کشور بروز دهند، اما تمام سعی ما براین است که بتوانیم با همین امکانات ناچیز ورزشکاران خوبی را در آینده تحویل دوومیدانی کشور دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار