مربی جدید تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان گفت:یک مربی فقط متعلق به خودش نیست و باید نسب به کشتی گیرانش حس مسئولیت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان احسان لشگری درباره این که چرا بلافاصله پس از دنیای قهرمانی در کسوت مربیگری فعالیت خود را ادامه خواهد داد گفت: فکر نمی کنم کسی در کشتی پیدا شود که در این رشته سال ها حضور داشته باشد و بخواهد برای همیشه از ورزشی که در آن زحمت کشیده خداحافظی کند من هم از این اصل مستثنی نیستم و دوست دارم این بار در لباس دیگری کنار کشتی باشم.
وی درباره این که چقدر به مربیگری فکر می کرده است گفت:از 4 سال پیش و زمانی که کشتی می گرفتم برخی اوقات که با آقای خادم صحبت می کردم او به من می گفت تو می توانی پس از دوران قهرمانی مربی خوبی شوی چرا که این پتانسل در تو وجود دارد به همین منظور خیلی مواقع به مربیگری فکر کردم.
دارنده مدال برنز المپیک در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مثل خیلی از قهرمانان پس از خداحافظی بار دیگر هوس کشتی گرفتن بر سرش بزند گفت:هدف من حضور در بازی های المپیک ریو 2016 بود و وقتی نتوانستم به عضویت تیم ملی دربیایم با قطعیت تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفتم و مطمئن باشید دیگر روی تشک مسابقه به عنوان کشتی گیر حضور نخواهم داشت.
وی تاکید کرد:من روی مسئله مربیگری خیلی فکر کردم و بارها این موضوع را برای خودم تجزیه و تحلیل کردم و بعد تصمیم گرفتم با قدرت تلاش کنم تا تجربیاتم را در اختیار کشتی گیران جوانتر قرار دهم هر چند به خوبی می دانم مربیگری به مراتب سخت تر از کشتی گرفتن خواهد بود.
دارنده مدال برنز جهان درباره این که به نظر او مهترین فاکتوری که یک مربی باید داشته باشد چیست گفت:به اعتقاد من در وهله اول یک مربی باید صبر زیادی داشته باشد چرا که ممکن است حواشی بسیاری برای او رخ دهد که باعث شود تمرکزش تحت تأثیر قرار گیرد و بعد از آن ارتباطی است که با شاگردانش برقرار می کند یعنی شاگرد باید قبولش داشته باشد تا مسائل فنی او را بپذیرد در نهایت نیز علم تمرین،کوچ،اخلاق و بسیاری دیگر از موارد باعث می شود یک مربی به اوج موفقیت برسد.البته من هنوز ابتدای راه هستم و امیدوارم بتوانم در عرصه مربیگری فرد مفیدی برای ورزش اول کشور باشم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار