تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: امروزه اگر یاد وقایع روز کربلا می کنیم مدیون مدیریت حضرت زینب(س) در کاروان اسرا و وقایع بعد عاشورا هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم تجمع رهروان زینبی در محل امام زادگان ناصر و یاسر اظهار کرد: آنچه ابا عبدالله(ع) انجام دادند از مدینه شروع شد و در مکه و کربلا ادامه یافت و با شهادتشان وظیفه ای که به عهده داشتند تمام شد.

وی تصریح کرد: مهم فکر و منطق امام حسین(ع) است که حضرت زینب(س) با خطبه های افشاگر خود منطق و پیام خون آن حضرت را منتقل کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان ابنکه حضرت زینب(س) داستان و حماسه کربلا را تبلیغ و کاروان اسرا را هدایت کردند، افزود: نقش محوری ایشان در کنار حضرت سجاد(ع) بود که عبارت پیروزی خون بر شمشیر را به اثبات رساندند.

آیت الله سید محمد سعیدی گفت: امام سجاد(ع) با مقدماتی که حضرت زینب(س) پیش از آن ایراد کرده بودند تیر خلاصی را به جنازه نیمه جان یزید و دودمان بنی امیه زدند.

وی تصریح کرد: خطبه حضرت سجاد(ع) چنان یزید را رسوا کرد که وی مجبور شد ابن زیاد را به واسطه شهادت امام حسین(ع) لعنت کند و آن را اقدامی خودسرانه از طرف وی عنوان نماید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: حضرت سجاد(ع) عمه بزرگوار خود را به عنوان عالمی که نیاز به معلم نداشتند خطاب کردند.

انتهای پیام/ ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.