اظهارات عجیب رئیس جمهور نیجریه درباره همسرش

محمدو بهاری در پاسخ به انتقادات همسرش گفت جای وی در آشپزخانه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "محمدو بهاری،" رئیس جمهور نیجریه، در واکنش به انتقادات اخیر "عایشه،" همسرش، اظهار داشت: جای او در آشپزخانه من، اتاق نشیمن و اتاقی دیگر است.

اظهارات عجیب رئیس جمهور نیجریه درباره همسرش

عایشه بوهاری - همسر رئیس جمهوری نیجریه معتقد است افراد خاصی شوهرش را احاطه کرده و تحت نفوذ خود گرفته‌اند
عایشه بوهاری، چندی پیش و در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی حمایت سیاسی خود از شوهرش را به تغییر در مقامات دولتی مشروط کرده است.

بوهاری در مصاحبه با خبرنگار بی‌بی‌سی در آبیجان، پایتخت نیجریه، هشدار داد اگر رئیس جمهور اعضای کابینه را تغییر ندهد و افراد بهتری را منصوب نکند، در انتخابات بعدی به او رای نخواهد داد.

همسر رئیس جمهور نیجریه اطرافیان شوهرش را متهم کرد او را گروگان گرفته‌اند و افزود که تصمیم در مورد انتصابات مهم دولتی با مشورت و فشارمعدودی از افراد اتخاذ می‌شود.

اظهارات عجیب رئیس جمهور نیجریه درباره همسرش

عایشه بوهاری همچنین گفته بود همسرش از میان 50 مقام ارشد دولتی 45 نفر را نمی شناسد و گروگان آنهاست.

محمدو بوهاری پس از دیدار با "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، در کنفرانسی خبری در برلین به سوال خبرنگاری در همین خصوص پاسخ داد و همسرش عایشه را به بی‌دانشی و بی‌اطلاعی متهم کرد.

محمدو بوهاری گفت: نمیدانم همسرم به کدام حزب و جناح تعلق دارد؛ اما میدانم که جای او در آشپزخانه من است. همراهی با مخالفانتان و کسانی که در زمان رقابت‌های انتخاباتی در کنار شما نبوده اند، آسان نیست.

بوهاری در انتخابات سال 2015 بر "گودلاک جاناتان،" رئیس جمهور وقت پیروز شد و ریاست دولت را در دست گرفت. وی با وعده مبارزه با گروه‌های افراطی تروریست در نیجریه به ریاست جمهوری رسید. بوهاری سابق بر این یک فرمانده نظامی بود و "دیکتاتور نظامی" خوانده می‌شد.

عده‌ای نگران هستند نزاع میان همسر رئیس جمهور و وی موجب روی‌گردانی محمدو بوهاری از زنان کشور شود و به این ترتیب سرنوشت دختران ربوده شده بوسیله بوکو‌حرام در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Nigeria
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۵ دی ۱۳۹۵
پایتخت نیجریه ابوجا است نه ابیجان - ابیجان پایتخت ساحل عاج است
آخرین اخبار