کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان آماده خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عباس احدپور سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: در دومین جلسه کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی تصمیمات مناسبی برای ارائه خدمات به زائران مصوب شده است.

احدپور افزود: بر اساس مصوبات این کمیته، 5 دستگاه آمبولانس‌ جمعیت هلال احمر طبق نظر سازمان امداد و نجات به مناطق مرزی و کشور عراق اعزام و بقیه آمبولانس‌ها نیز برای استفاده در ماموریت‌های احتمالی اربعین حسینی تجهیز و آماده سازی می شوند.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی لازم برای تشکیل یک تیم اضطراری در شعب جمعیت هلال احمر که آمبولانس و امکانات دارند، انجام گرفته است.

احدپور اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی استان آمادگی خود را برای استقرار تیم پزشکی در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان حد فاصل زمانی ورود و خروج زوار اربعین به استان یزد اعلام نمود و اداره کل بهزیستی استان نیز برای ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی اعلام آمادگی کرد.

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر استان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی خود  را برای همکاری با جمعیت هلال احمر وکمیته امداد و نجات در خصوص تجهیز و به کار گیری آمبولانس‌ها در صورت نیاز اعلام نمود.

وی افزود: بر اساس مصوبات کمیته امداد و نجات اربعین حسینی مقرر گردید برای اسکان اضطراری از حسینیه‌ها و تکایا، و اماکن عمومی مثل سالن‌های ورزشی و غیره استفاده شود و در صورت نیاز از پارک‌های استان نیز استفاده شود.

احدپور گفت: ضمنا قرار شد مدیریت بحران استانداری در خصوص اسکان زوار اربعین حسینی هماهنگی‌های جامع با شهرداری به عمل آورده و نتیجه را به جمعیت هلال احمر استان اعلام نماید و پیشنهاد گردید کمیته بهداشت و درمان پیگیر حضور مترجمین زوار ایرانی که از مسیر یزد تردد می‌کنند باشند.

وی اظهار کرد: برای خدمات رسانی به زائران ایرانی در کربلا نیز مقرر شد که تجهیز درمانگاه بسیج جامعه پزشکی در کربلا پیگیری و هماهنگی‌های لازم از سوی معاون بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر استان به عمل آید.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت: کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی مقرر کرد که سازمان حج و زیارت استان به تمام کاروان ها در خصوص تزریق واکسن مننژیت را توصیه نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.