پنج هزار زائر یزدی در کاروان پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی اصغر شریفی مدیرحج و زیارت استان یزد گفت: تاکنون پنجهزار و 300 زائر از این استان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سامانه (سماح) samah.haj.ir ثبت نام کرده اند.

شریفی افزود: پرداخت هزینه های ارزی به صورت ریالی ، برخورداری از پوشش بیمه ای کامل ، کاهش معطلی درمرزهای کشور برای عزیمت به عراق از جمله مزایای ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح است.

وی گفت: با توجه به استقبال سال گذشته مردم در اربعین حسینی پیش بینی می شود این میزان امسال به 30 الی40هزارنفر برسد.

وی بابیان اینکه صدور روادید از دهم مهرماه آغازشده افزود: استقرار موکب های ایرانی در مسیر عبور زائران اربعین با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

شریفی ادامه داد: متقاضیان پیاده روی اربعین می بایست گذرنامه دارای اعتبار تا پایان سال 95 را در اختیار داشته باشند و در مدت باقیمانده نسبت به دریافت یا تمدید گذرنامه خود اقدام نمایند.

مدیرحج و زیارت استان یزد تصریح کرد: سال گذشته برای شرکت در زیارت اربعین حسینی 21هزارو 265 نفر متقاضی زیارت کربلا در قالب چهار هزار و 220 گروه از استان یزد به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

این مسئول ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال 13 هزار و 908 زائر در قالب 366 کاروان که 265 کاروان به صورت هوائی و 104 کاروان نیز به صورت زمینی بود از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.