با بازگشایی مرز باجگیران در چند روز گذشته روزانه 250 مسافر از این پایانه مرزی تردد می کنند که پیش بینی می شود این تعداد تا 400 نفر افزایش یابد.

تردد روزانه 250 مسافر از پایانه مرزی باجگیرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ فرماندار قوچان گفت: در نشست مشترک اعضای شورای ساماندهی مرز باجگیران با اعضای شورای تامین قوچان افزود: پیش از این روزانه 150 مسافر از این مرز عبور می کردند.
علیرضا قامتی میزان تردد کامیون از گمرک باجگیران را نیز روزانه 40 دستگاه با ظرفیت 20 تن اعلام کرد و گفت: گمرک و بازارچه مرزی باجگیران ظرفیت توسعه تا دو برابر این میزان را دارد.
وی افزود: در پنج ماه نخست امسال از این بازارچه پنج میلیون و 100 هزار دلار کالا صادرات شد و ورودی ایران به بازارچه مقابل 3 هزار و 535 نفر و از طرف مقابل 20 هزار و 800 نفر بوده است.
مدیر گمرک باجگیران نیز در این نشست گفت: به رغم محدودیت ترانزیت میزان تقاضای ویزا افزایش یافته که این امر رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
سید حسن رحیم زاده با بیان اینکه دستورالعمل ساماندهی مرز ابلاغ شده است افزود: در سال های گذشته بیش از 10 میلیارد ریال در بخش عمرانی این گمرک هزینه شده و پارسال نیز یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای زیبا سازی فضای شهری، موارد زیرساختی و منازل سازمانی آن هزینه شد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.