مدیرکل اوقاف و امور خیریه از ثبت 2 وقف جدید در استان همزمان با ماه محرم خبر داد و گفت: این موقوفات شامل اهدای زمین برای ساخت مسجد و حسینیه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام حسن شهیدی  اعلام کرد :  این وقف ها شامل یک قطعه زمین به مساحت 500 متر مربع به ارزش پنج میلیارد ریال در شهر ایلام برای احداث مسجد و یک قطعه زمین به مساحت یک هزار و 200 متر مربع در دهلران به ارزش 100میلیون ریال است.

وی گفت : با احتساب این وقف ها که از ابتدای ماه محرم تاکنون در این اداره کل ثبت شده اند، تعداد کل موقوفات استان در سال جاری به 50 مورد افزایش یافته است.

به گفته وی، نخستین همایش لبیک یا حسین در اولین روز ماه محرم در چهار امامزاده محمد عابد(ع)، بابا سیف الدین(ع)، سیر ناصرالدین(ع)، سید صلاح الدین(ع) و مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه افزود : محافل عزاداری ماه محرم با عنوان بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه استان آغاز و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می رسد.

وی از برگزاری همایش رهروان زینبی(س) همزمان با عصر روز عاشورا در مسجد مقدس صاحب الزمان(ع) و امامزاده علی صالح(ع) خبر داد و تاکید کرد : این همایش با هدف پیروی بانوان از سیره حضرت زینب کبری(س) برگزار خواهد شد.








 انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، محرم ، وقف ، 2 وقف جدید ، شهیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.