همزمان با هفته ملی کودک با ایام محرم برنامه‌ های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رنگ و بوی حسینی به خود گرفت و تعزیه ویژه کودکان در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گردهمایی کودکان در قالب دسته‌ های عزاداری و سینه‌ زنی و اجرای مراسم تعزیه ویژه کودکان از جمله این برنامه‌ ها بود.
این تعزیه با موضوع کودکان عاشورا و توسط دانش ‌آموزان یکی از مدارس شیراز با همکاری کانون پرورش فکری استان فارس برپا شد و تمامی اعضای کانون و دیگر کودکان و نوجوانان در این مراسم شرکت کردند.
برنامه‌ هایی از سوی کانون پرورش فکری کودکان برنامه نقالی ویژه دانش ‌آموزان و کودکان برگزار شده است و پس از آن تعدادی از اعضای کانون به دیدار فرماندار شیراز رفته و مطالبات خود را مطرح کردند.
توجه ویژه به کانون پرورش فکری در تخصیص اعتبارات و کمبود مراکز کانون پرورش فکری و عدم تناسب آن با جمعیت کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین مطالبات اعضای کانون از فرماندار شیراز بود.
حیدرعالیشوندی، فرماندار شیراز گفت: لازمه توسعه پایدار یک کشور، تعلیم نیروی انسانی است و کانون در مسیر پرورش و تربیت کودکان ونوجوانان به عنوان پایه‌ ای‌ترین و اصلی‌ترین نیرو های انسانی تلاش می ‌کند.
وی افزود: در بخش تخصیص اعتبار جز تامین اعتبار نیازهای زیستی مثل آب، نان و بهداشت، بخش عظیمی از آن به فرهنگ و تعلیم و تربیت اختصاص داده شده تا بسترهای آموزشی برای رشد کودک و نوجوان فراهم شود، کانون هم بخشی از این پایگاه ‌ها است است که امسال هم اعتبار خوبی به آن تعلق گرفته است.
 انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار