اسلام و گسترش آن مرهون حسین و حرکت به جا و آگاهانه وی به سمت کربلا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،تاریخ بشریت نامی به شناسایی و محبوبی حسین به خود ندیده نامی که یادآور مظلومانه ترین صحنه های روزگار است.

عشق و دلدادگی به ثارالله، بیان خالصانه و عاشقانه دوستداران حسین طبیعی اما بی نظیر است زاده زهرا (س) در خارج از مدار اعتقادات شیعه هم خواهانی دارد تا بدان حد که جوهر حرکت و حقانیت آرمان حسینی زیر ذره بین محققان ناآشنا با دین اسلام هم رخ نشان داده است.

حماسه الهی و خونین حسین هم مانند ماجراهای مکرر تاریخ یکی بود یکی نبود دارد ظلم و جور اهالی کوفه را به ستوه آورده بود.

انگیزه انقلاب و طغیان علیه حکومت جور، آنان را به سرا و کوی حسین در مدینه کشاند با پادرمیانی و پافشاری مکرر و پی در پی افراد بنام و شناسا کوفه، بالاخره امام، اهل و اعیالش و جمعی از یاران او به سمت کوفه روانه شدند.

حسین، درخشش نامی به وسعت جهان

تهدید و تشویق و ثروت و مکنت، شمار زیادی از بیعت کنندگان کوفی راآماده مقابله و رویارویی با امام حسین در جبهه حق و باطل کرد.

وقتی چرخ روزگار به کام دشمن چربید الک حسین سَره از ناسِره جدا کرد و هزاران نفر که دست بیعت به سوی حسین دراز کرده بودند، با یک چرخش 180 درجه ای، زنگی زنگ شدند.

حسین با ترسیم خط مشی حرکت و انقلاب خود آب پاکی را روی دست همراهنش ریخت و آنان را به رها شدن از این مهلکه که تنها او و دینش را نشانه گرفته، فراخواند. مسیری که انقلاب حسین نامش باشد پیمودن آن سوزها می طلبد و جایی برای خودکامگی و خودخواهی نیست.

حسین، درخشش نامی به وسعت جهان

با این اتمام حجت ها شمار زیادی از همسفران حسین رفیق نیمه راه شدند و او را به دست سرنوشت سپردند اما آن روی سکه هم شنیدنی است مخلص یاران امام حسین که بدون چون و چرا از رهبر و پیشوای خود حمایت و حفاظت کردند.

آزادی خواهان و مبارزانی که پا روی نفس خود گذاشتند وبرای گند زدایی ریشه اصلی فساد گام های موثر و کارا برداشتند و بدین ترتیبلایق معامله با حق تعالی شدند.

صحرا، صحرای کربلاست امام و یاران در گِرداگِرد نیروهای دشمن در محاصره قرار دارند. سواره و پیاده نظام به خون حسین تشنه و در حالت آماده باش هستند.

حسین، درخشش نامی به وسعت جهان

امام یک عصر تا صبح برای عبادت معبود مهلت می طلبد و جنگ را به فردا موکول کردگویا می خواهد تا قبل از شهادت با خدای خویش نجوایی داشته باشد. صدای ناله، زمزمه و نیایش زاده زهرا و اصحاب او تا طلوع آفتاب در فضای اطراف طنین انداز شده بود

چه نیکو پیشوایی است تا زمانی که زبان در چرخش است از یاد و ذکر خدا دست نمی کشد.

حسین، درخشش نامی به وسعت جهان

گزارش ازمحدثه فتحی


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار