رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: همزمان با شبکه های دامپزشکی سراسر کشور، طرح ویژه نظارت بر دام های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا درشهرستان کرمان اجرا می شود.

نظارت ویژه  دامپزشکی بر ذبح دام در تاسوعا و عاشورابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  مهدی رادمهرافزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با توجه به اجرای سنت حسنه قربانی وذبح دام ازسوی مردم و هیئات مذهبی، کارشناسان دامپزشکی و بازرسین بهداشت گوشت بر نحوه ذبح و سلامت دامهای قربانی نظارت می کنند.

وی بیان کرد: این افراد در قالب2 اکیپ ثابت و 8 اکیپ سیار با توان اجرایی تعداد 11 نفر نیرو ،کار کنترل و نظارت بهداشتی درشهرستان و بخش های تابعه را بر عهده دارند..

رادمهر گفت: این طرح در راستای جلوگیری از بیماری های قابل انتقال از دام به انسان ، عرضه گوشت بهداشتی و در نتیجه حفظ سلامت شهروندان عزیز صورت می گیرد.

 مهدی رادمهر گفت: محل هایی که ذبح دام از سوی هیئات مذهبی زیاد است شامل تکیه میدان قلعه ،حسینیه گلبازخان،صفه عزاخانه،تکیه عباسعلی و تکیه فاطمیه محل استقرار اکیپ های سیار این شبکه می باشند.همچنین اکیپ ثابت مستقر در محل شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با شماره تماس آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان می باشد.

 رادمهر بیان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، علاوه بر اکیپ های سیار بازرسی، کشتارگاه دام این شهرستان نیز در این دو روز به منظور پذیرش دام های قربانی و ذبح آنها آمادگی لازم را داشته و بازرسین بهداشتی گوشت و ناظر شرعی در محل کشتارگاه مستقر هستند و شهروندان می توانند دام های نذری خود را در این مرکز کشتار کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.