به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۲۰۰۵، تول پرایس (Tull Price) کار آفرین به همراه برادر خودش شرکت FEIT را برای مقابله با تولید کنندگان انبوه کفش توسعه و ایجاد کرد.
پرایس به متدهای اولیه ساخت کفش اگاه ود، نه سال قبل او شرکت رویال الاستیک (Royal Elastics) که در تولید کفش به صورت انبوه محبوبیت بسیاری داشت پیدا کرده بود و از انها روش کار را فرا گرفته بود. بعد از اینکه او شرکت رویال الاستیک را ترک کرد به ایتالیا رفت و به تکنیکهای تولید کفش به صورت سنتی را فرا گرفت، و سپس شرکت FEIT را تأسیس کرد. (یک برنامه ریزی دقیق).
کفشهای تولید شده در شرکت FEIT به صورت زیادی مینیمالیستی و مفهومی هستند، مفهومی بودن به ساختار و مواد سازنده کفش هم رسیده است. همه کفشها به صورت دست ساز و با تکنولوژی سنتی شرکت گودیر (Goodyear) ساخته میشوند. این کفشها با استانداردهای لباسهای رسمی دوخته میشوند. کفشهای کتانی که از جنس چرم ساخته شده اتد و رنگ دانههایی طبیعی در انها بکار رفته است، و در کفی انها از لاتکس طبیعی استفاده شده است. تاکید این شرکت بر تولید کفشهای دوست دار محیط زیست، تکنیکهای برتر و همچنین رعایت ظرافت و هنرمندی است.
علاوه بر فروشگاههایی که این برند در نیویورک و سیدنی دارد، در نظر دارد تا سال ۲۰۱۷ شعبههای دیگر در جاهای مختلف دنیا تأسیس کند. قبل از اینکه مجموعه پاییزی این طراح وارد بازار فروش شود، فرصتی پیش آمد تا با او مصاحبهای انجام دهیم و از جزییات پشت صحنه تولید کفشها مطلع شویم.
سؤال: بعد از سالها که در صنعت کفش بودید چه چیزی شما را به تولید دوباره کفش ترغیب کرد؟
پاسخ: دردهه ۹۰ میلادی، من با یک ایده جهانی شدن و ایجاد برندی که بتواند ایدههای قرن ۲۰ ام را در تمام جهان به صورت یکپارچه گشترش دهد، شرکت خودم را بنیان گذاری کردم. خلائی که امروزه توسط کفشهای ما پر شده است، فاصلهای میان کفشهای ورزشی و همچنین کفشهای کتانی بود کهان روزها محبوبیت بسیاری پیدا کرده بودند. آن روزها رویال الاستیک در میان کودکان و نوجوانان لندن تبدیل به یک اسطوره در مدل کفش شده بود، و بعدها تمام اروپا را در نوردید و در تمام بوتیکها، مغازهها از این مدل کفشها فروشهای زیادی شد و توانست تمام مجلههای مد را به تسخیر خودش در آورد. من زمانی که دران شرکت کار میکردم با کاستیهایی مواجه میشدم که در بعدها در شرکت خودم اصلاح کردم. FEIT یک واکنش است، میل بازگشت به کلاسیک بودن و داشتن کفشی خاص و غیر قابل انتظار.
سؤال: در مورد روند تولید کفشهای خودتان توضیح دهید؟پاسخ: ما هر آنچه که کارخانههایمان را به دیگر چیزها و حرفهها وابسته میکرد خلاص کردیم و مستقل شدهایم. همه اجزای کفش در ایتالیا ساخته میشود زیرا که ایتالیا همیشه بهترینها را دارد. مواد طبیعی ما از انگلیس، سوئیس و همچنین خود ایتالیا تأمین میشود. و طراحیها در نیویورک انجام میشود. تکنولوژی که ما در ساخت کفشها از انها استفاده میکنیم، به تکنولوژی دست دوز گودیر (Goodyear) معروف است که در کفش سازی به عنوان یک روش سنتی شناخته میشود. همه مردان که چکمههای قدیمی و محکمی دارند کفشهای خودشان و دوامان را مدیون این تکنولوژی میدانند. این فرایند در امریکا پیشرفت کرده است و مخصوص مکان خاصی در دنیا نیست. در ایتالیا اندکی وجود دارند که از این روش استفاده نکرده باشند و بیشتر سازندگان کفشهای دست دوز از این روش استفاده میکنند.
ما با برخی از گروههای چینی همکاریهایی برای تولید انبوه کفش داشتیم و سعی کردیم تا تکنولوژی انها را برای تأمین نیازهای شرکت خودمان بر اساس تکنولوژی خاص خودمان هماهنگ سازیم و در تولید انبوه استفاده کنیم. تنها جایی که ما میتوانستیم به نیازهای خودمان پاسخ دهیم.
یک مفهوم جهانی وجود دارد: که چین در تولید انبوه استوره است! ولی ایتالیایی خوب است. ما ترکیب این دو هستیم. FEIT بسیار خوبتر است. بخاطر همین است که ما در جاهای خاصی شعبه داریم، جاهایی که خاص بودن کفشهای ما را توانستهاند درک کنند و این کار را به بهترین شکل انجام دادهایم. ما بر اساس تجارتهای دیگری که داریم علاوه بر ایتالیا، پرتغال، اسپانیا هم توسعههایی انجام دادهایم. ما به نگاه تبعیض آمیز به مکانها نگاه نمیکنیم. ما فقط تلاش داریم بازارهای فروش خودمان را بهتر شناسایی کنیم و بر روی انها سرمایه گذاری کنیم.
سؤال: طراحیهای شما ایا در طول سالها تفاوتی کرده است؟پاسخ: در طول این سالها من میتوانم تضمین کنم که محصولات و کفشهای ما به شدت پیشرفت کردهاند و توانستهایم اعتماد بیشتر و ارزش بیشتری نسبت به سالهای قبل به دست اوریم. طراحیهای ما نیز همانند تجربه، اعتبار، دانش و فناوری ما پیشرفت کرده است تا بتوانیم هم پای رقیبان خودمان پیش برویم. ما در هر فصل بر اساس نیازهای همان فصل دانش و فناوری خودمان را تغییر میدهیم تا بتوانیم به مححصولات خودمان بهبود ببخشیم.
سؤال پایانی: اگر بخواهید چیزی را در مردم تغییر دهید، چه چیزی را در مورد دیدگاهشان نسبت به کفش تغییر میدهید؟
پاسخ: تغییر مفهوم کفش و جانشین کردن مفهوم کیفیت ساخت و تولید به جای بسیاری از مفاهیم دیگر.
منبع: تابناک
انتهای پیام/