مبادلات پستی در خراسان شمالی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل اداره کل پست استان در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت : ورود تکنولوژی و ارتباطات رسانه ای ماهواره ای به زندگی افراد ، موجب کاهش روند مبادلات پستی در استان است.

ابراهیم هزارجریبی افزود : نیمه نخست امسال 2میلیون و 465هزار مرسوله پستی در استان جابجاشده که این جابجایی در 6ماهه سال گذشته 3میلیون و 400هزار بوده است.

وی با اشاره به صدور ماهانه 400هزار مرسوله از خراسان شمالی گفت:اداره پست استان 15خط مبادلاتی دارد که روزانه بطور میانگین 6هزار کیلومتر در این خطوط تردد دارد.

وی گفت :میانگین سرانه پستی در استان 4 و سرانه پستی در کشور 14 می باشد.

وی به برقراری بانک اطلاعاتی آدرس ها در کشور و در استان اشاره کرد و افزود : تهران در این طرح پایلوت و بعد از آن در قم نیز در حال برگزاری است که به این منظور 263هزار مکان روستایی و 330هزار مکان شهری در استان رصد شده است.

هزارجریبی از شهرداری ،شورای شهر و فرمانداری برای عدم پلاک کوبی در بجنورد گلایه کرد و افزود:دادن اطلاعات مکانی وظیفه پست و نصب صندوق پستی و پلاک کوبی وظیفه این ارگان هاست که متاسفانه در این بابت در بجنورد کوتاهی شده است.

مدیرکل پست استان با اشاره به رتبه های کمی و کیفی این اداره کل در بین استان ها افزود:اداره کل پست استان رتبه یک کیفی و رتبه 15کمی در جابجایی مرسولات را دارد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.