یک ششم از سهم صادرات غیرنفتی کشور مربوط به مرز شلمچه است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛معتمدی  معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: حدود یک ششم از سهم صادرات غیرنفتی کشور مربوط به انجام صادرات کالا از طریق مرز شلمچه است.

محمدرضا معتمدی در نشست هماهنگی ستاد اربعین که با حضور سفیر عراق برگزار شد، افزود: سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از طریق مرز شلمچه به کشور عراق صادر شد.

وی با بیان اینکه این حجم از صادرات کالا یک جهش مثبت اقتصادی را در منطقه سبب شد، گفت: مبادلات کالا از مرز شلمچه سبب ایجاد اشتغال برای هزاران نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در خاک دو کشور شده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد تا با یاری سفیر عراق، ضمن بهبود و ارتقای سطح همکاری های دو جانبه، کاهش موانع معاملات و مبادلات تجاری و تداوم همکاری های دوجانبه، بهبود و توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری میان دو کشور محقق شود.

معتمدی افزود: درصدد هستیم با افزایش و بهبود شرایط و امکانات به خصوص در بخش زیرساخت ها، حجم صادرات به عراق را  تا پایان امسال به دو میلیارد دلار برسانیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در زمینه تردد زائران از مرز شلمچه تجربه موفقی عاید سازمان منطقه آزاد اروند شد، گفت: سال گذشته به منظور تسهیل در امر تردد زائران اربعین، دستگاه های اجرایی شهرهای آبادان و خرمشهر تمامی امکانات خود را در مرز شملچه مستقر کردند که قدردان آنان هستیم.

در نشست هماهنگی ستاد اربعین حسینی ، «راجح صابر عبود الموسوی» سفیر عراق در ایران و جمعی از مسئولان منطقه آزاد اروند و سایر دستگاه های اجرایی شهر حضور داشتند.در این نشست ضمن بررسی نقاط ضعف و اعلام کمبودها در هر دو کشور، جهت رفع کاستی ها صحبت شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.