یک تیم کارشناسی از تاجران استان سمنان برای ارزیابی بازار عراق به این کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان با اشاره به موقعیت مناسب کشور عراق به عنوان بازار هدف برای تولیدات واحدهای این استان، گفت: تعدادی از تولیدکنندگان و تاجران سمنان باهدف بازاریابی به اربیل عراق اعزام شده اند.
سعید ترکمان دهنوی افزود: از متولیان صادرات در دستگاه های مختلف اجرایی می خواهیم تا تشریفات اداری را روان تر کنند تا صادر کننده بتواند با تمرکز و درایت بیشتر این فرآیند را به طور مستمر طی کند.
وی تصریح کرد: طی دستورالعمل سازمان توسعه تجارت ایران، مقرر شده است اعزام هیات تجاری و برگزاری نمایشگاه در کشور هدف، مشمول یارانه شود، و نیاز است این مصوبه هر چه سریع تر به بخش اجرایی در استانها ابلاغ شود.
ترکمان دهنوی از اعلام آمادگی اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان برای برگزاری 2 رویداد تجاری خبر داد و افزود: اعزام و پذیرش هیات های تجاری و تخصصی متناسب با تولیدات استان، بهترین تاثیر را بر روابط تجاری خواهد داشت.
وی افزود: نرخ سود تسهیلات در صادرات و غیرصادرات در بانکها 18 درصد است و نیاز است مشوق ها به شکلی ارائه شود که در صادرکننده اشتیاق و امید به وجود بیاید و از مسایل و مشکلات صادرکنندگان کم کند.
از ابتدای سال 95 تا کنون 168 هزار تن کالا از گمرک استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است که از نظر ارزش 14 درصدی و از نظر وزن 44 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.