مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: 20 خانه ورزشی در دو سال گذشته در روستاهای همدان راه اندازی شده است.

ایجاد 20 خانه ورزشی در روستاهای همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهرداد نادری فر در شورای ورزش همگانی استان همدان اظهار کرد: این تعداد خانه ورزشی با تغییر کاربری حمام های متروکه در روستاها و تجهیز امکانات لازم راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه روستاهای استان همدان با وجود ظرفیت های لازم در توسعه ورزش با کمبود اعتبار مالی مواجه است و نیازمند حمایت بخشداری ها و دهیاران است.

نادری فر افزود: هم اکنون 40.7 درصد از جمعیت استان همدان در روستاها ساکن هستند و با وجود حمایت های بی دریغ دستگاه ورزش استان، اعتبارات مالی موجود جوابگوی ورزشکاران این مناطق نیست و باید بخشداری ها و دهیاران نیز کمک های لازم را داشته باشند.

رئیس هیات ورزش های بومی محلی و روستایی همدان در ادامه گفت: یکی از مشکلات اساسی ورزشکاران روستایی پرداخت حق بیمه است که هیچ تفاوتی با ورزشکاران سرشناس ملی که رقم های میلیاردی دریافت می کنند، ندارند.

نادری فر با اشاره به اینکه 10 هزار روستایی نوروز امسال در رقابت های فوتبال حضور داشتند گفت: از این تعداد تنها 2 هزار نفر بیمه ورزشی شدند و مابقی به دلیل ضعف مالی توان پرداخت حق بیمه نداشتند.

وی با بیان اینکه توسعه ورزش بومی محلی در چارچوب ورزش همگانی باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد گفت: امسال در رقابت های قهرمانی جهان توانستیم دو مدال طلا و یک نشان برنز کسب کنیم که افتخار ارزنده و ماندگار در ورزش روستایی ایران به ثبت رسید.

نادری فر خواستار همکاری آموزش و پرورش در فراهم سازی امکان حضور مربیان ورزش در کارگاه های مربیگری و داوری ورزش های بومی محلی شد و افزود: هیات روستایی و عشایری استان همدان آمادگی اعزام مدرس در کارگاه ها و آموزش رایگان را دارد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار