معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: مردم شهرستان تربت حیدریه مشارکت خوبی در اجرای طرح سرشماری اینترنتی بین شهرهای پرجمعیت استان داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسن فتحی نیا افزود: شهرستان تربت حیدریه در بین شهرستانهایی چون مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت جام، بیشترین مشارکت را به خود اختصاص داده است.

وی در عین حال این مشارکت را راضی کننده ندانست و با اشاره به مشارکت بالای استان های کم جمعیت،تصریح کرد: ما نباید به ارقام و وضعیت کنونی خود دل خوش کنیم زیرا به طور کلی درصد مشارکت در استان بسیار پایین است.

فتحی نیا ادامه داد: تا این لحظه آنچه که باید در خصوص تامین زیرساخت ها و برنامه ریزی برای جذب مشارکت بیشتر شهروندان لازم بوده از سوی ستاد اجرایی انجام شده، اما از هم اکنون باید برای افزایش سطح مشارکت مردم به سمت جذب همکاری گروه های مردم نهاد و دستگاه هایی رفت که قادر به رهبری و ارتقای میزان مشارکت هستند.

وی گفت: باید کار را روی انجام امور عملیاتی متمرکز کنیم زیرا اجرای این برنامه یک طرح ملی است و با توجه به اینکه برای نخستین بار به صورت اینترنتی انجام می شود، می خواهیم به دنیا پیام بدهیم هم زیرساخت های اینترنتی در ایران خوب اجرا شده و هم سطح سواد رسانه ای مردم ما بالا است.

معاون هماهنگی و امور اجرایی سرشماری نفوس و مسکن در تربت حیدریه نیز با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات کنونی تربت حیدریه ناشی از سرشماری ناقص دولت قبل است، افزود: در دوره قبل چون مردم همکاری خوبی نداشتند، بخش زیادی از اعتبارات این شهرستان تحصیل نشد زیرا نتوانستیم آمار درستی ارائه کنیم.

مهدی عباس پور تصریح کرد: امروز نیز اگر نتوانیم آمار درست و بی عیب و نقصی ارایه کنیم، مشکلات تربت حیدریه تا 10سال آینده ادامه خواهد داشت و هیچ مسئولی نیز قادر به رفع آن نخواهد بود.

وی گفت: هر چند اقدامات تشویقی از جمله قرعه کشی برای خانوارهایی که به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کرده اند انجام می گیرد، اما این کافی نیست و دستگاه های اجرایی و افراد حقوقی که به شکلی به گروه و جمعیت هدف خاصی دسترسی دارند، باید با اهرم تشویق در روزهای باقی مانده بستر لازم برای مشارکت شهروندان را فراهم آورند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت حیدریه نیز اشاره کرد: جای تعجب دارد که چرا دست اندرکاران سرشماری با توجه به مقارن بودن این برنامه با ایام دهه نخست محرم، از ظرفیت بسیار خوب و بالای هیات های مذهبی استفاده نکرده اند؟

حمید نیرویی افزود: به نظر می رسد هنوز هم زمان را از دست نداده ایم و می توان در مدت باقی مانده از این قابلیت بهره مناسبی برد.

وی اظهار کرد: نکته مهمتری که مسئولان باید به دنبال یافتن پاسخ آن بروند این است که چرا در شهری که درصد مشارکت شهروندانش در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار بالا بوده، حالا مسئولان باید شاهد کاهش مشارکت مردم باشند و بهتر است برای مشارکت های بعدی از هم اکنون آسیب شناسی کنند.

انتهای پیام/ ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.