نماینده ولی فقیه در استان در همایش امر به معروف و نهی از منکر در زاهدان گفت: بسترسازی برای توانمندسازی علم به امر به معروف و نهی از منکر در اولویت قرار گیرد و باید ستادهای احیا در این زمینه بیشتر و بهتر عمل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.،آیت الله سلیمانی گفت: بستر سازی برای توانمندسازی ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر در اولویت قرار گیرد .

وی افزود: باید معروفات را شناخته و از آن تبعیت کرده و آنها را حفظ و نشر دهیم از طرفی باید از منکرات دوری کرده و جامعه را نیز به دوری از آن تشویق کنیم.

وی ادامه داد: شناخت معروفات و منکرات بسیار مهم است، باید اول آنها را شناخت سپس اقدام به حفظ و احیای معروفات و نهی از بدی‌ها و منکرات کرد.

امام جمعه زاهدان گفت: باید تذکر با زبانی نرم و دوستانه باشد تا مخاطب بپذیرد، نه اینکه برخورد تدافعی کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: باید خوبی‌های مخاطبان را تشریح کرده و سپس معایب را بازگو کرد که تأثیرگذار باشد و مخاطبان بپذیرند و خود را اصلاح کنند.


نماینده مردم استان  در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت : هدف امام حسین(ع) قیام برای قدرت نبود، بلکه امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، زیرا می‌دیدند که ممکن است اگر یزید جانشین شود قطار نظام اسلام از ریل خارج می‌شود
مولوی نذیر احمدسلامی ادامه  داد: انجام امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد جامعه در هر شرایطی واجب است.
وی با بیان اینکه ظلم و ستم، تعدی و حیف میل بیت‌المال نتیجه جانشینی یزید بود، اظهار کرد: اگر امام قیام نمی‌کرد تمامی انحرافات مشروعیت پیدا می‌کرد، اما الان مشروعیت ندارد، برگزاری مراسم عزاداری برای شهدای کربلا خود نمایشگر مقابله با منکرات است.
وی با تاکید بر اینکه تمام بزرگان دین و ائمه اطهار(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر حتی جان دادند خاظر نشان کرد :هر فرد در حوزه معلومات و حوزه کاری خود باید امر به معروف و نهی از منکر کند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری  افزود : جنگ نرم دشمن که متوجه نظام اسلامی است، خود نمونه یک منکر است که باید برای مقابله با آن در هر زمان آماده باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان  نیز در این همایش گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه است.
حجت‌الاسلام بزمان افزود : نخبگان در راستای تبیین این فریضه الهی آنطور که باید به وظایف خود عمل نکرده‌اند.
وی ادامه داد: اهمیت این فریضه کمتر از نماز نیست و باید نخبگان و مردم جامعه برای تبیین این فریضه بیش از پیش تلاش کنند.

گفتنی است : در این همایش که با حضور فرمانده سپاه سلمان، فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان ادارات و اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت  برگزار شد از تعدادی از  مدیران و فعالین عرصه امر به معروف و نهی از منکر تجلیل شد.
انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار