رشت؛

افزایش 27درصدی معاملات بورس کالا

معاملات بورس کالاهای منطقه آزاد انزلی 27درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی از افزایش 27 درصدی ارزش معاملات بورس کالاهای این منطقه در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

وحید طالب پور گفت: در 6 ماه نخست امسال بیش از 269 میلیارد ریال معامله در بورس کالای منطقه آزاد انزلی انجام شده که این مقدار درمدت مشابه سال گذشته رقمی برابر با 212 میلیارد ریال بود. وی افزود: در این مدت حجم معاملات صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی 22 هزار و 601 تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه از لحاظ وزن 26 درصد افزایش داشته است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به افزایش تنوع کالاهای عرضه و معامله شده در بورس کالای منطقه آزاد انزلی در 6 ماهه اول امسال گفت: با توجه به عرضه 6نوع کالا در سال گذشته ، تنها درنیمه نخست امسال 13 نوع کالا از قبیل کریستال ملامین، اسید استیک، دی اتانول امین، استایرن، دی اتیلن گلایکول، جوش شیرین، کربن سدیم سبک، اوره، اسید سورفوریک، گوگرد گرانولد، ذرت، جو و سود کاستیک در بورس کالای منطقه آزاد انزلی عرضه و معامله شده است.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورها، مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.