رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت ها گفت: املاک مجد با ارفاق، 20 سال در تصرف شهرداری بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی اصغر نخعی راد، در یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی افزود: باید تکلیف املاک فریز شده و در تصرف شهرداری مشخص شود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد املاک در تصرف شهرداری مانند املاک مجد، نه اجازه فروش و نه اجازه ساخت داشته باشد، با مشکلات همان طرح رو به رو هستیم.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت ها گفت: فریز شدن املاک در تصرف شهرداری به طور مستقیم باعث ضرر مالی به شهرداری و شهر مشهد می شود.

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با معوض سازیاملاک در مسیر طرح‌های شهری فعلی با زمین و پروانه شهرداری موافقت نمود.

یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بعد از نطق پیش از دستور خلیل موحدی محصل، با ادامه بررسی نظریه شماره 970 در زمینه تسریع در پاسخگویی به مالکان متقاضی پروانه و امتیاز بابت ملک در مسیر طرح‌های شهری آغاز شد.

در پایان نظریه کمیسیون برنامه و بودجه و پیشنهاد تعدادی از اعضا در مورد این طرح به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه شهرداری مشهدمقدس مکلف شد در اجرای طرح‌های شهری فعلی برای املاکی که کل آنها در مسیر قرارگرفته یا پس از عقب نشینی از حد نصاب پاسخگوئی خارج می‌شود و توسط شهرداری فریزشده است را بدون نیاز به ارسال به کمیته تملک در صورتیکه مالک امادگی دریافت معوضبصورت امتیاز یا ملک را داشته باشد پاسخگوئی نماید.

همچنین پیشنهاد خلیل موحدی محصل نیز مبنی بر مکلف شدن شهرداری مبنی بر صدور پروانه برای زمین‌های فریز شده بالاتر از 5 سال تصویب شد.

شورای اسلامی شهر مشهد با تدوین ایین نامه نحوه استیفای حقوق شهرداری از محل اجرای پروژه‌های عمرانی موافقت نمود.

شورای اسلامی شهر در دومین دستور کار یکصد و چهلمین جلسه علنی خود به بررسی نظریه شماره1284 در زمینه آیین‌نامه نحوه استیفاء حقوق شهرداری از محل اجرایپروژه‌های عمرانی پرداخت.

در پایان با تصویب این طرح، شهرداری مشهد موظف شد آیین نامه استیفای حقوق شهرداری در قبال اجرای پروژه‌های عمرانی را با تشکیل کارگروهی از معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری و معاونت فنی و عمرانی تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

حذف تعرفه مباشرین از بودجه سال 95 سازمان فردوس‌هایشهرداری

سومین دستور کار این جلسه، به بررسی نظریه شماره802  در زمینه تعرفه مباشرین در بودجه مصوب سال1395 سازمان فردوس ها اختصاص یافت.

با تصویب این نظریه، تعرفه مباشرین از بودجه سال 95سازمان فردوس‌ها موافقت شد.

انتهای پیام//ی.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.